Studier iFokus

Studier

Etikett02-grundskolan
Läst 1267 ggr
Endezeichen
2014-03-04 22:10
0

Prao

Hej! Behöver verkligen hjälp nu. Vi ska ha vår en veckas prao i åttan snart, och det är förväntat att det ska vara fixat. Känns inte precis som om jag får någon hjälp från varken lärare eller syv, och mitt (och familjens) kontaktnät är otroligt minimerat att jag inte kan hämta hjälp där heller. Vilket kommer betyda att jag själv får fråga främmande människor om prao, och jag vet inte var/hur jag ska börja.

Jag vet ganska bra själv att jag rent utbildningsmässigt/erfarenhesmässigt inte har kompetens för de allra flesta jobben, vilket kommer innebära mycket nej, alternativt döjobb/skitjobb. Jag vet redan nu vad jag inte vill göra, och det är att arbeta i affärer, men sedan vet jag inte vad jag vill göra.

Jag bor i en liten stad, i vilken det inte finns mycket att göra i.

Jag har redan föreslagit praktik såsom tingsrätten (men den ligger långt bort i nästa stad, vilket mina föräldrar oroar sig kommer innebära mycket resande + en stad jag inte känner till), universitetet (samma där, plus att jag inte vet om det går att göra så), restauranger (vilken det finns många av i våran stad, vilket blir till en möjlighet), polisen (också en möjlighet i vår stad), hotell (också en möjlighet), Vårdcentralen (främst då att följa logopederna eller dietisterna, intressant, men vet inte huruvida det går?), andra skolor (fick det avskalat som icke troligt direkt)…

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag är rätt så sluten rent förslagsmässigt, och har inga ideer om hur min framtid kommer att bli. Ingenting jag vill eller drömmer om.

Kan ni föreslå någonting? Vad har ni eller någon ni känner haft för prao? Och hur fick du/personen prao:n? Erfarenheter?

VildaVittra
2014-03-04 22:21
0

Finns det inget jordbruk eller så där du bor? Där brukar det i alla fall inte bli ensidiga uppgifter.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Endezeichen
2014-03-04 22:32
0

#1 Hm… Jo, det är ju ganska mycket landskap häromkring, så det är ju också en ide som skulle kunna fungera och låter intressant. Ska genast kolla upp det.