Byta gymnasium i trean
I dagsläget går jag i tvåan (har gått om ett år) och funderar starkt på att byta gymnasium inför trean… Jag kommer fortsätta gå samma linje.
Den enda information jag hittat är att jag ska kontakta rektorn på min skola, och rektorn på den nya skolan och sedan se om jag får börja där istället till hösten.
En av anledningarna till att jag vill byta är att jag inte trivs med jouren och är hela tiden rädd att de ska kasta ut mig för minsta lilla efter mina tidigare avstängningar, trivs inte med allt festande, har svårt att sköta skolan eftersom jag inte gillar att åka dit och när mina närmsta vänner tar studenten nu i vår känns det meningslöst att stanna på skolan.
Jag har varit avstängd två gånger på mitt nuvarande boende, om jag söker till en ny internatskola, riskerar jag att bli utan boende pågrund av detta eller får jag chansen att förklara avstängningarna för den nya skolan? Pratar de istället med min nuvarande skola tror jag tyvärr inte jag blir välkommen på internatet på det nya stället…