Total skrivkramp och ångest
Jag försöker skriva min c-uppsats i biologi. Den skulle varit inne för ett år sen men jag klarar bara inte av att fullborda den. Har skrivit 35 sidor men nu är det stopp. Jag behöver en hel dags mental förberedelse bara för att öppna wordfilen och så fort jag börjar titta igenom det stänger min hjärna bara av fullständigt. Jag kommer ingen vart och får bara ångest.
Normalt sett är jag förtjust i att skriva uppsatser och brukar inte ha svårt att hitta motivation. Och jag har ju hundra anledningar att känna mig motiverad eftersom jag såklart inte kan söka dom jobb jag vill och inte kan gå vidare med mitt liv förrän det här eländet är över. Men det hjälper inte ett dugg.
Är det någon som varit i en liknande sits och tagit sig ur den?

Be någon läsa den och ge dig konstruktiv kritik att få dig att bli intresserad av det du vill förmedla med uppsatsen!
Hej! Jag har inte klarat mig ur det än, är i samma sits. Ska ta upp mitt kandidatarbetsskrivande i mars. Har så svårt med detta och lite lätt ångest inför det. Misstänk ADD (i allafall nedsatt arbetsminne) så lätt för att tappa fokus och tråden för mig. Jag önskar mental styrka till oss bägge!
Jag brukar göra så att när det är något jag måste göra, ser jag till att ha filen öppen och framme, redan dagen före. Så är i alla fall det steget förbi. Sedan måste jag bli bättre på att inte divergera med facebook och annat, innan jag liksom förtjänat det i skriven text. Heja! Heja!
Tyvärr inte kommit så långt så det finns så mycket att få kritik på, men ska hålla utkik över tipsen du får. Den här gången måste det ju gå, annars blir det ytterliggare ett av alla oavslutade projekt. Jag har aldrig haft lätt för att skriva längre texter. Lycka till!
#1 Jag har ju såklart en handledare men han kan bara hjälpa mig med själva texten. Har fått väldigt lite hjälp från honom.
#3 Jag hejar för dig!