Studier iFokus

Studier

Etikett03-gymnasiet
Läst 803 ggr
Workingdog
0

Stipendier eller annan hjälp

Halloj! 

Min största dröm är att börja på Forshagaakademin hundsport. Problemet med detta är att vi inte riktigt har råd. Men alla beräkningar, inackorderingstillägget inräknat, så kommer kostnaden hamna på runt 3000 i månaden, och då är det drygt 2000 kr i mat och allt som behövs till mig, 400 till hundmat och 600 i hyra som inte inackorderingstillägget räcker till. Så det kan behövas mer än 3000, jag måste ju även kunna åka hem på lov.

Detta har vi då tydligen inte råd med och därför har jag inte kunnat börja på min drömskola.

Min fråga är då om det finns några stipendier eller dylikt man kan söka, eller om man på något annat sätt kan få hjälp så att vi kan ha råd, så att jag kan gå på denna skola?
Söka på internet har jag gjort men har inte blivit klokare, kommer endast till någon sida där jag måste betala 300 kr för att få reda på vilka jag ens kan söka. Och det är mina föräldrar inte sådär jättepigga på att betala… 

Finns det någon här som har koll på sådant och som kan hjälpa mig med vad jag kan göra? 
Jag vantrivs här hemma och i skolan här så om jag inte kan börja på Forshaga lär det leda till att jag hoppar av skolan tyvärr då jag inte klarar av det här.. 

Är jättetacksam för all hjälp med information jag kan få!

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

Nali
0

Om du har ett bibliotekskort så brukar sitt bibliotek stå för kostnaden att söka på globalgrant. Gå ner till bibblan och fråga dem om tips, stödjer de inte sina kunder i globalgrant så brukar de ha stipendieböcker.