Studier iFokus

Studier

Etikett04-eftergymnasiala-utbildningar
Läst 1365 ggr
zatanica
2013-10-01 11:48
0

c uppsatts

Är så fast, sitter bara och stirrar på det och inte mycket alls blir skrivet. Det borde ha varit inne för längesedan.

Skulle behöva lite råd och tips på hur jag faktiskt kan komma igång och känna lite inspiration.

Just nu känns det bara som ett måste och tvång och det är ju inte bästa inspirationen riktigt.

Vill ju så klart få det klart så man har en examen att vifta med när man söker jobb. Kan ju ana att det inte går lättare för att man har ADHD och vill göra allt samtidigt, ingen ro infinner sig direkt för att sitta och skriva en jäkla massa och sålla ut vad som ska vara med och alla dessa hemska referenser som ska vara med 🤢

[Moa-]
2013-10-05 11:42
0

Steg ett blir nog att lära sig att man skriver en C-uppsats och inget annat. Att få till ett så korrekt språk som möjligt från början sparar in mycket arbete i längden… Samma sak med referenserna, de är en hjälp både för dig och läsaren så håll ordning på dem redan från början och slarva inte.

Personligen arbetar jag väl under press och skjuter lätt upp saker jag vet att jag inte måste göra, detta eftersom jag vet att jag har kapacitet till att göra det sedan. Frågan är hur du har hamnat i denna situation om du ej är sådan? Du lär ju ha läst några år på universitet och lärt känna sig själv och din kapacitet under denna tid?

Vad skriver du om? Hur långt har du kommit? Har du koll på vad du skall göra? Strukturerat upp materialet du har? Vad säger din handledare?