Hjälp att hitta bok
Hej!
Håller på att läsa kurserna Personlig utveckling och Hälsa A.
I båda kurserna har vi fått en uppgift om att läsa en bok som har med personlig utveckling att göra och en som har något med hälsa att göra. Är helt tom i skallen och har jättesvårt att hitta en bok!
Någon som har tips??
Personlig utveckling, nästan vilken framstående människas memoar som helst borde väl fungera där? =)
Jag kommer genast att tänka på "Lille Prinsen" av Antoine de Saint-Exypéri, när det gäller personlig utveckling.
Det är en fantastisk berättelse där en liten pojkes "klokhet" förändrar livet för alltid för en pilot som kraschat i öknen.
Hälsa är ju ett otroligt brett ämne och jag tycker att WHO har formulerat det bra.
Hälsa är ett tillstånd av fullkomligt fysiskt, psykiskt och socialt välbefinnande, inte endast frånvaro av sjukdom (WHO 1948)
Ofta tänker man ju bara på att hälsa handlar om att vara frisk men du kan säkert hitta någon bra bok där man har en annan vinkling. Jag kom att tänka på filmen "En oväntad vänskap" jag såg nyss som är baserad på en sann historia. En totalförlamad man får tillbaka sin livsglädje (hälsa)
/Maria
#2 ja, det är väldigt brett område just därför är det så svårt.
Ska kolla om jag hittar boken på biblioteket…Tack! :)
Mia Thornblad skriver val om sjalvkansla&personlig utveckling? Hennes bocker ska vara bra, vad jag hort.
Ber om ursakt for att de inte skrivs med dom sista bokstaverna i alfabetet, men jag har kommit at nagon knapp pa tangentbordet(laptop) sa de inte funkar.
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/