Studier iFokus

Studier

Etikett04-eftergymnasiala-utbildningar
Läst 1325 ggr
[Tilde]
2013-07-31 11:47
0

Malmö Högskola

Är det fler som ska börja på Malmö högskola nu i höst? Vad ska ni i så fall studera? :)

Jag har jag kommit in på Aritektur, visualisering och kommunikation. Det blir jättespännande! 😃

Humsi
2013-08-22 17:54
0

Jag ska plugga Fastighetsförmedling!

Har påbörjat programmet förra hösten men avbröt då av olika anledningar men kör på nytt i höst :)

Är det första gången du pluggar på universitet/högskola?

[Tilde]
2013-08-22 18:32
0

#1 Kul! :) Var inne på det spåret först också faktiskt, men beslutade mig sedan för att jag vill syssla med något mer kreativt.

Nej jag har studerat på Mälardalens högskola förut, men hoppade av efter ett tag av privata skäl. Första gången jag pluggar en längre utbildning på högskola dock. 🙂

Humsi
2013-08-22 19:26
0

Ah, ja jag är väl egentligen också kreativ men så tycker jag det är så himla roligt med förmedlingsbiten, att få ha kontakt med kunder och få vara med i ett av deras största beslut i livet, att köpa/sälja sitt hus. Sen funderar jag ju ibland på att gå åt försäkrings/bank-hållet också och det programmet är så brett att man kan gå nästan åt vilket håll man vill inom fastigheter, ekonomi och juridik!

Okej, nystart för dig med då alltså :) Flyttar du ner till Malmö och har du varit och kikat på skolan alls? Är ju så himla många byggnader, men antar att din utbildning också ligger under kultur och samhälle? För då är det nog i byggnaderna ute i Dockan.

[Tilde]
2013-08-22 21:06
0

#3 Ja det låter riktigt intressant! Tyckte också att det skulle vara himla roligt att hålla på med hus och försäljning av hus, osv. Ville tidigare bli inredningsarkitekt, så jag har egentligen alltid velat jobba med hus på något sätt. :)