Studier iFokus

Studier

Etikett04-eftergymnasiala-utbildningar
Läst 1325 ggr
[Tilde]
2013-07-31 11:47
0

Malmö Högskola

Är det fler som ska börja på Malmö högskola nu i höst? Vad ska ni i så fall studera? :)

Jag har jag kommit in på Aritektur, visualisering och kommunikation. Det blir jättespännande! 😃

Humsi
2013-08-22 17:54
0

Jag ska plugga Fastighetsförmedling!

Har påbörjat programmet förra hösten men avbröt då av olika anledningar men kör på nytt i höst :)

Är det första gången du pluggar på universitet/högskola?

[Tilde]
2013-08-22 18:32
0

#1 Kul! :) Var inne på det spåret först också faktiskt, men beslutade mig sedan för att jag vill syssla med något mer kreativt.

Nej jag har studerat på Mälardalens högskola förut, men hoppade av efter ett tag av privata skäl. Första gången jag pluggar en längre utbildning på högskola dock. 🙂

Humsi
2013-08-22 19:26
0

Ah, ja jag är väl egentligen också kreativ men så tycker jag det är så himla roligt med förmedlingsbiten, att få ha kontakt med kunder och få vara med i ett av deras största beslut i livet, att köpa/sälja sitt hus. Sen funderar jag ju ibland på att gå åt försäkrings/bank-hållet också och det programmet är så brett att man kan gå nästan åt vilket håll man vill inom fastigheter, ekonomi och juridik!

Okej, nystart för dig med då alltså :) Flyttar du ner till Malmö och har du varit och kikat på skolan alls? Är ju så himla många byggnader, men antar att din utbildning också ligger under kultur och samhälle? För då är det nog i byggnaderna ute i Dockan.

[Tilde]
2013-08-22 21:06
0

#3 Ja det låter riktigt intressant! Tyckte också att det skulle vara himla roligt att hålla på med hus och försäljning av hus, osv. Ville tidigare bli inredningsarkitekt, så jag har egentligen alltid velat jobba med hus på något sätt. :)

Nej, jag bor lite utanför Köpenhamn (men är på väg att flytta närmare centrum nu), så det blir till att pendla för mig. 🙂 Jag ska faktiskt till Malmö nästa vecka med min sambo, så ska vi utforska staden och se hur skolan ser ut, osv. Det blir riktigt spännande! Ja det är Kultur och samhälle, tänkte kolla på en karta var alla byggnaderna ligger.

Humsi
2013-08-22 21:20
0

Okej, blir pendling här med, bor i Höör. Bodde i studenthuset ute i Rosengård när jag pluggade i höstas men det funkade inte riktigt, så jag flyttade tillbaka igen till den här lilla byn.

Ah, trevligt! Är det kultur och samhälle så ska ni ut i Dockan och kolla! Det är två byggnader bredvid varandra. Det gamla båtvarvet som heter Ubåtshallen och byggnaden till vänster om den som heter Kranen! Sen finns det hur många byggnader till som helst förstås ;) Orkanen är också bra att känna till, det är den som ligger precis efter kanalen. Äh, finns fler, men ni hittar säkert dem, så jag ska sluta babbla ;)