Studier iFokus

Studier

Etikett04-eftergymnasiala-utbildningar
Läst 1728 ggr
Bananbullar
0

Omtentor/Kompletteringar

Hej, 

hur vanligt är det egentligen med att man måste skriva omtentor och göra kompletteringar på inlämningar/hemtentor? :) Så man vet om man behöver känna sig dålig när det händer eller om det är "helt normalt" och att man kan känna sig lugn. 😐

Sehvrin
0

Jag skulle säga att det är ungefär lika vanligt som med  andra tentor/uppgifter. Relativt vanligt, alltså. Det är ingenting man behöver skämmas över, utan det är bara att ta nya tag och satsa på kompletteringen/omtentan istället.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

[Moa-]
0

Det beror helt på utbildning, ämnen och examinationsform enligt mig. Vissa gånger är det samma som för en salstentamen, däremot med ett annat fokus vid bedömningen, andra gånger så godkänns samtliga det beror helt på, ibland är det svårt att på förhand veta vilket som gäller.

[AnnaFannyKarolina93]
0

Har bara pluggat ett år på Universitetet, men känns som om det är relativt vanligt att få göra båda ock. Svårt att tänka så först, men så länge man klarar det i slutändan är det bara att kämpa vidare om man nu kan säga så 🙂

[silkesnosen]
0

Jag försöker att undvika kompletteringar och omtentor genom att läsa igenom kriterierna för uppgifterna noga, att göra om skapar bara stress hos mig och känns som tidsslöseri. Personligen har jag behöver göra om mycket sällan, medan andra tycks ha satt det i system, så det är nog högst olika…

Fridaaaa
2

Ganska vanligt.

Jag har gått mitt första år nu, och har fått göra om en del, då jag har haft svårt att komma in i tänket. Och sedan kan det skilja lite grann från lärare till lärare med (vad jag har märkt).

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.