Studier iFokus

Studier

Etikett14-övrigt-skolrelaterat
Läst 1347 ggr
Bulbakin
1

Vart är min rätt?

Har nu gått på en folkhögskola i ett år. Dessa hinder som skett på skolan var att en annan elev var på mig rätt mycket. Denna kille slog till en av mina kvinnliga studie kamrater och inte ens då vart avstäng. han skulle få möjligheten att gå kvar men avgick självmant efter att ingen ville ha honom där. Det hela tar inte slut där utan även en annan kille på skolan var på massa utav oss tjejer o vi blev sexuellt trakasserade, jag var flera gånger till rektor o lärare utan någon framgång ( klart gjordes polisanmälan osv) Detta påverkade mina studier rätt maxat eftersom jag inte kände mig trygg att gå där till denna kille fick avgå. Då hade mer en och en halv termin gått. Jag har slitit o kämpat för att verkligen klara av detta o med så lite kvar behövde jag gå ett år till ( terminen som börjar nu efter sommaren) Jag har inget annat än kämpat men förlora all kraft då de mest tragiska kan hända efter allt som hänt. Dödsfall i familjen gjorde att jag inte klara de av de sista veckorna så super galant. Skolan har nu meddelat trots att jag gjort upp en planering om kommande år att jag inte få gå där. Läraren har skickat ett sms till mig där det står att jag borde söka vård för mitt psykiska välmående (fast jag inte har problem) det tar tid att komma över någon så nära speciellt inom familjen, det gör väl inte mig till psykisk sjuk? Jag är så otroligt ledsen att läsa det där och de säger även att det är deras regel att man får inte söka varje år. folk som aldrig närvarat på skolan får gå sitt 5de år om inte mer. Jag känner mig inte bara kränkt men orättvist behandlad. Jag vet verkligen inte vad jag ska ta mig till just nu. // grymt besviken tjej

leemland
2

Jag tycker du ska gå vidare till skolverket. Anmäla och klaga!
Och läraren har absolut ingen rätt att skicka ett sådant sms! 

Gå vidare är mitt tips!

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/