Hur planerar du dina dagar?
Jag går sista året på gymnasiet utomlands så kraven/förväntningarna är annorlunda än i Sverige, men tycker ändå att det är spännande att veta hur andra planerar sina dagar. Här är skolans upplägg så så att man förväntas även arbeta en hel del inför lektionerna.
Men hur ser det ut för andra?
Skriv gärna vilken klass, hur många lektioner, för universitet då linjen.
I dagsläget har jag bara 34 lektioner i veckan då det är sista terminen. Har innan alltid legat på 38 under gymnasiet. Då jag har avslutingsprov snart samt prov varje vecka i olika ämnen och projekt så går nog under veckan ca. 2-4 timmar om dagen, beroende på när jag slutar. Helgen 6-8 timmar nu under denna stressiga period. Jag måste förbereda 15 böcker med full bokanalys och annat inför avslutningsproven vilket orsakat en kraftig ökning i tiden jag måste investera. Det är egentligen först nu, sista året på gymnasiet som jag har känt att jag behöver plugga/ägna största delen av min ”fritid” åt skolan då tidigare år ändå varit hyfsat enkla att klara genom att vara där på lektionerna och bara göra det få läxor vi får.
jag projrastinerar och är sedan vaken fleta dagar i strävk för att hinna men det är inte så smart