Annons:
Etikett035-komvux
Läst 920 ggr
Ameliemunther
2019-08-21 10:51

För sent att utbilda sig ? Eller?

Hej. Är en tjej i Skåne och är 21 år, jobbar för tillfället och har gymnasieutbildning som bilmekaniker och jobbar med entrepenadmaskiner. Men då djur alltid varit de största intresset för mig, och känner att jag inte trivs med den sortens yrke jag är utbildad till eller som är lättast att få jobb inom. De jag helst vill är att jobba med djur. Som djurskötare, djurvårdare, veterinär, ja egentligen vad som handlar om djur, då jag har en stor erfarenhet av både smådjur, fjäderfä, hästar osv så vet jag en hel del då jag alltid har håll på med djur och är även uppfödare av olika slags djur. Men nu till problemet, vet att man kan utbilda sig till dessa saker, MEN då måsta man som jag förstått de först ha gått den linjen i gymnasiet, och man kan ju inte gå om gymnasiet om man redan gjort de en gång och blivit godkänd. Så min fråga e, vad ska jag göra? Kan man läsa på komvux fast på gymnasienivå och sen fortsätta till den nivån man vill nå? Har försökt leta runder lite, men har inte hittat något komvux i Skåne som har dom ämnena på gymnasienivå? Tack på förhand och är väldigt tacksam för hjälp då detta en längre tid har varit en dröm. MVH Amelie

Annons:
Sindri
2019-08-21 11:31
#1

Har du kollat att din gymnasieutbildning inte räcker för att söka? Ta annars reda på vilka ämnen du behöver komplettera, och kompletteringen kan du säkert göra på någon av alla folkhögskolor som finns .

kamera0710
2019-08-21 11:43
#2

Nog borde du väl kunna komplettera på komvux? Jag gjorde det när jag var över 30 och började en 4-årig universitetsutbildning vid 35.

Dödsrelikerna
2019-08-21 14:59
#3

Du får inte läsa om ämnen du redan läst och blivit godkänd i på komvux men alla andra ämnen är fritt fram

Ameliemunther
2019-08-22 09:52
#4