Annons:
Etikett01-allmänt-om-studier
Läst 2229 ggr
Anonym
Anonym
2019-03-29 12:41

Underkänt examensarbete

Hej, 

Under vintern har jag gjort ett examensarbete. Jag har haft bra kontakt med handledaren och tycker att kommunikationen har fungerat bra. Jag har upprepande gånger frågat handledaren om jag har gjort saker och ting rätt för att det inte ska bli några fel. 

Några dagar innan opponering och inlämning av arbetet så skickade jag in slutversionen till handledaren som endast gav några små synpunkter tillbaka och gav klartecken till att jag kunde lämna in den efter felen åtgärdats. 

Nu till opponeringen. Examinatorn är där och han ställer inga diskussionsfrågor överhuvudtaget och börjar först med ta upp all formalia som är fel, trots att det är sånt vi har blivit tillsagda att inte ta upp utan det ska endast kommenteras i dokumentet.  

Jag får stå totalt i 20 minuter framför alla och lyssna på examinatorn som nedvärderar mitt arbete totalt. Jag har nog aldrig i hela mitt liv känt mig så förödmjukad . 

Efter opponeringen fick jag tillbaka arbetet av examinatorn som gav det underkänt och kräver nu omfattande ändringar för godkänt. 

Jag fattar ingenting. Hur kan mitt arbete vara så j*vla dåligt och min handledare inte har sagt något? Varför gav han ens mig klartecken att redovisa det?

Jag är så ledsen och det känns som jag har kastat bort två månader på ingenting. 😭

Annons:
Sindri
2019-03-29 13:42
#1

Åh, vilken oerhörd besvikelse. Känner med dig.

Det kan vara så att handledaren inte är tillräckligt kompetent. Det kan finnas dåliga vibbar mellan handledaren och examinatorn, och du hamnar i kläm.

Du bör ta en rejäl genomgång med handledaren och ge dig inte förrän ni rett ut precis allting. Jag vet inte om du kan gå högre upp också och kanske be att få en ny handledare.

Ary
2019-03-29 13:47
#2

Nu är ju individer väldigt väldigt olika och det verkar som om din handledare och examinator matchar väldigt illa.

Du kan inte byta handledare eller hitta någon annan att gå igenom examensarbetet med? En annan examinator hade ju varit bra annars. ;)

Du ska inte känna att du har lagt ner 2 månader till ingen nytta. Du har ju arbetet som ryggrad även om det ska arbetas om lite och du har använt tiden till att bli väl inläst och vet var du har dina källor.

Gör inget idag annat än något du tycker är roligt eller ta några öl och nya friska tag efter helgen.

Upp till toppen
Annons: