Annons:
Etikett11-läxhjälp
Läst 997 ggr
eeriksson65
2019-02-18 10:30

Okänt ämne - experiment (hjälp)

Hej!

I Kemi har jag en uppgift där med olika tester, ska jag försöka komma på vad det är för ett ämne jag har fått. (Jag går på en engelsk skola så jag komemr att säga lite i engelska)

 Vi gör bla. Solubility, conductivity (i vatten), Ph värde, melting point, boiling point, physical characteristics, flamability, osv. Änsålänge har jag identifierat de olika compunds (ionic och covalent) och vet lite om de. Jag har gjort solubility, conductivity, ph värde, och kollat på de physical characteristics under en microscope (jag ursäktar igen för de blandade engelskan och svenskan). 

Ämnet jag har är lösligt i vattnet, är lite conductive (inte starkt), är neutral i ph värde och ser ut som ett vitt pulver. Änsålänge har jag kommit fram till att ämnet kan vara en ionic compund. Även fast jag inte är klar med alla tester så tror jag att ämnet är mjöl. Men jag sökte upp om mjöl är ionic eller covalent så står det att mjöl är covalent? Covalent compounds ska ju inte vara conductive eller soluble i vatten???? Jag är så förvirrad. Är mjöl ionic eller covalent? Det kan ju till och med vara så att jag har fel, men det både luktar, ser ut och känns som mjöl…

❤️

Annons:
eeriksson65
2019-02-25 06:02
#1

Behöver ingen hjälp längre. Kom på det.

❤️

Upp till toppen
Annons: