Annons:
Etikett01-allmänt-om-studier
Läst 1163 ggr
Thotis90
2018-09-13 16:33

Meritvärde

Vad är ett högt meritvärde enligt er?  (frågar av  ren nyfikenhet). Jag själv tycker att 18 och uppåt räknas som högt.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Annons:
sp0ngeb0b
2018-09-22 05:42
#1

Jag tycker det beror på vem det handlar om, jag kan tycka att vissa värden är höga för en del och låga för andra.För mig är 18 högt, men för en person med t.ex. dyslexi eller andra svårigheter kan 18 vara skyhögt. Men om man tänker generellt så skulle jag nog hålla med om att 18 är högt.

BlåPastell
2018-11-25 19:23
#2

Jag tycker även att det beror på vilket program man gått och vem man är som individ.

T.ex hade min merit varit högre ifall jag läst SA då jag har väldigt lätt för de ämnena, däremot ville jag gå natur vars ämnen är lite mer utmanande för mig än vad samhällsämnena är.

Jag tycker själv att när någon har runt 20 att det är svinhögt (NA-inriktningan) och anser 15 vara lite lågt om vi ska tänka med +2.5

https://www.youtube.com/channel/UClGM27x5NbIO8ODd7aW5I9Q?view_as=subscriber

Zepp
2019-03-17 18:05
#3

Det handlar väl inte så mycket om vad vi/andra räknar som högt utan vad som krävs för att komma in på den utbildning man vill?

Och det blir etter värre senare i livet för när man väl kommer ut i arbetslivet så börjar man på 0!

Så då är det bra om man valt någon utbildning som man faktiskt kan trivas att jobba med resten utav livet.. iallafall en stor del av livet innan man utbildar sig till något annat!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: