Annons:
Etikett03-gymnasiet
Läst 1145 ggr
Potatismoa
9/11/18, 1:24 PM

Gymnasiearbete hjälp!!

Skulle behöva hjälp med att komma på ideér till mitt gymnasiearbete jag ska skriva i år. Läser media och vi får typ göra arbetet om vad som helst. Problemet är att jag inte har några ideér alls och har verkligen ingen aning om hur jag vill göra mitt arbete. SÅ skulle verkligen uppskatta om ni har några tips på vad man skulle kunna göra! Tack på förhand!

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
moondancer
9/12/18, 5:31 AM
#2

Det är lättare att skriva om något som verkligen intresserar dig, så vad har du för intressen?

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Potatismoa
9/13/18, 12:04 AM
#3

#2 Jag vet och det är det som blir jobbigt. Helt ärligt så har jag inget speciellt som intresserar mig. Det är i så fall typ djur, men jag är så okreativ så kommer inte på vad man kan hitta på angående djur heller.

Thotis90
9/13/18, 4:45 PM
#4

Det första jag kommer att tänka på är GDPR, t.ex. vad gäller för journalister?

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

lunaticIam
9/15/18, 6:06 PM
#5

Gymnasiearbete är väl det som hette projektarbete i det gamla systemet? Är du bunden till att det prompt måste vara ett skrivet arbete, exempelvis en uppsats? 
Annars kan du ju i och med att du går media kanske producera en fotobok med bilder du själv tagit (på djur till exempel)? Eller varför inte layouta en tidning med djurinriktade artiklar och bilder?

sp0ngeb0b
9/22/18, 5:39 AM
#6

Jag hade en kompis som gjorde ett radioprogram som gymnasiearbete. Minns dock inte vad hon pratade om, men hon spelade in något som då liknade ett radioprogram där hon pratade om ett ämne som rörde hennes program. Sen var hon även tvungen att skriva ett par sidor om hur hon gick tillväga men det var ju relativt enkelt. Tänker att något sådant kanske är passande på mediaprogrammet. Går ju även att göra TV-program, film, tidning på liknande sätt. 

Andra roliga idéer jag har hört om är någon som skrev en skönlitterär bok som gymnasiearbete, och en annan som spelade in en skiva men det var ju på musiklinjen så det kanske inte passar så bra för dig.

Om du vill göra ett skriftligt arbete kan jag bara tipsa om att hitta ett ämne du är intresserad av, och en spännande vinkel. Vet att det är sjukt svårt, jag själv hade stora problem att välja och det slutade med en rätt kass frågeställning, haha. Men jag blev godkänd så det var ju huvudsaken. Om du inte kommer på nåt bra intresse kanske du kan skriva om något som händer i världen, något aktuellt just nu? Till exempel miljöproblemen, något politiskt (vilket i princip kan handla om vad som helst). Nu kom jag inte på fler saker haha men förhoppningsvis kanske du fått lite inspiration i alla fall.

Annons:
Upp till toppen
Annons: