Annons:
Etikett04-eftergymnasiala-utbildningar
Läst 1211 ggr
[Caamilla1224]
7/12/18, 10:10 PM

Webbredaktör- ja eller nej?

Hej. Fick antagningsbeskedet idag om att jag blivit antagen till en av de utbildningarna jag sökt till, nämligen webbredaktör. Detta skulle då ske på distans hos Borås högskola. Jag har studerat på distans tidigare och därför skulle inte detta vara några problem för mig. Det jag känner tveksamhet inför är yrket i sig eftersom jag har hört en del säga att jobbmöjligheterna är få, någon här som är mer insatt och vet om detta stämmer? Vill ju inte gå en utbildning på 2 år för att sedan inte kunna jobba med det. Tack på förhand! Mvh

Annons:
moondancer
7/13/18, 4:23 PM
#1

Du skulle ju kunna testa och känna om det är något för dig.

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

[Caamilla1224]
7/15/18, 2:09 PM
#2

Jag är ju intresserad av utbildningen och tror det skulle passa mig. Jag har tidigare underhållt hemsidor och facebooksidor åt släkt/vänners företag samt läst kurser inom webbutveckling och det var väl där intresset för att jobba med hemsidor kom ifrån, men jag vet inte om det är webbutvecklare eller webbredaktör som intresserar mig mest. Därav tveksamheten att läsa en utbildning på 2 år om det egentligen är webbutveckling (som jag kom i 100 reserv på och verkar vara svårt att ta sig in på) som är det rätta för mig. Och vad jag hört så är arbetsmöjligheterna små som webbredaktör om man inte har gott om kontakter eller flera års erfarenhet.

Upp till toppen
Annons: