Annons:
Etikett15-csn
Läst 1741 ggr
Emgli
6/2/18, 5:39 PM

CSN SOMMARSTUDIER!

Hej!

Jag har varit sjukskriven en längre tid, men vill studera en kurs på distans i sommar. Är det någon som vet hur mycket jag får ut i studiestöd om jag läser 7.5hp på 50%? Det kan hända att jag möjligtvis får vara sjukskriven 50% hos försäkringskassan, men jag räknar med att jag inte får det och har därför ingen avsevärd inkomst. 

Någon som har ett hum? :)


Annons:
Scorpio97
6/2/18, 5:48 PM
#1

Du kan läsa om det och räkna ut hur mycket (ungefär) du kan få på CSNs hemsida :)
Länk


//Jessie

Emgli
6/2/18, 5:53 PM
#2

#1 - Det var det jag försökte, men jag hittade inget konkret på hemsidan! Annars hade jag inte skrivit här 🤔


Novachan
6/2/18, 6:10 PM
#3

Får man inte halva normala studiestödet, eller iaf bidraget, om man pluggar på halvtid? Har fått för mig att det var så när jag pluggade en sådan kurs fast jag tog bara bidraget

Emgli
6/2/18, 6:19 PM
#4

#3 - Jaha! Så det är precis samma under sommaren? Tänkte att det kanske var annorlunda när det gällde så "få" veckor typ? :o Jag ska såklart ta reda på detta, men var mest nyfiken. En sak ju änna få det att gå ihop även under sommaren, haha


Scorpio97
6/2/18, 6:34 PM
#5

#2 Kollade du på länken jag skickade? För där finns en räknare (lite längre ner på sidan), där du kan välja hur många veckor du ska plugga och i vilken takt och den räknar ut hur mycket du kan få ut :) Det står dock inte att den gäller sommarstudier, men det står inte att den inte gäller sommarstudier heller (och som jag har fattat så är det samma oavsett om man pluggar på sommaren eller annars). 

Annars kan du ju kontakta CSN, dom vet förmodligen bäst.


//Jessie

Emgli
6/2/18, 7:08 PM
#6

#5 - Oh, sorry! Missade den! Tack för hjälpen! :)


Annons:
Upp till toppen
Annons: