Annons:
Etikett04-eftergymnasiala-utbildningar
Läst 625 ggr
Vancha1997
2/5/18, 7:22 PM

Studera i Stockholm eller Göteborg?

Jag väljer mellan Stockholm och Göteborg när jag ska studera inför hösten då jag gillar storstäder. Jag gillar dock Stockholm och Göteborg ungefär lika mycket. Jag har varit i båda städerna en hel del och kan verkligen inte bestämma mig för vilken stad jag helst vill bo i. Skulle ni välja Göteborg eller Stockholm? Och varför? Vad finns det för för och nackdelar med båda städerna.

Annons:
Thotis90
2/11/18, 10:45 PM
#1

Jag skulle låta utbildningen styra vilken stad det blir. Jämför utbildningen på respektive ort och när du har hittat den som känns bäst kommer det bli lättare att välja stad. 

När det var dags för mig att söka till universitetet hade jag bl.a. tittat på utbildningsplanerna, kurserna och betygssystemen. Allt lät så klockrent i Göteborg, så jag valde att flytta dit (utbildningen finns också i Uppsala och Umeå). 

Kan förövrigt säga att jag har bott i Stockholm också (under gymnasietiden). Jag tycker att folket i Göteborg är trevligare och inte lika stressade. Staden är mysigare och lättare att hitta i.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Upp till toppen
Annons: