Annons:
Etikett15-csn
Läst 2230 ggr
Naathaliiiie
2017-12-14 17:48

Vad menar CSN?

Jag ska börja på högskolan i januari och har därför ansökt om studiemedel. Nu när jag gick in på CSN och kollade vad som händer med min ansökan stod det ''Vi har fått uppgifter som kan påverka din rätt till studiemedel. CSN kommer att fatta ett beslut så snart som möjligt.'' Någon som med fått det?

Vad kan menas med det? Varför skulle jag inte ha rätt till studiemedel? Ska läsa förskollärarprogrammet, alltså en 100% kurs. Jag har aldrig haft studiemedel förut eller liknande. Har inga betalningsanmärkningar. Har inte heller några andra bidrag.


Annons:
beem
2017-12-14 18:00
#1

Visserligen ett gammal inlägg men det verkar som den texten är vanlig.

http://www.familjeliv.se/forum/thread/49632025-kolla-tidigare-studieresultat-magont

Om du googlar på texten så verkar den vara rätt vanlig. Tror inte du behöver oroa dig. Jag menar alltså:

Vi har fått uppgifter som kan påverka din rätt till studiemedel. CSN kommer att fatta ett beslut så snart som möjligt.'


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Loris M
2017-12-17 11:23
#2

Jag tror inte att du behöver oroa dig. Det enda som jag kan tänka mig kan påverka din rätt till studiemedel är om du inte fått in ett visst antal poäng eller om du jobbar för mycket under tiden du pluggar. Men du har ju inte ens börjat så då kan det inte vara något av det heller.

Thotis90
2017-12-17 12:42
#3

Jag har haft så några gånger och det har bl.a. berott på att jag innan eller när jag har sökt CSN så har jag haft aktivitetsstöd. Då måste de utreda det. I slutändan så har jag fått ansökan beviljad.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Naathaliiiie
2017-12-26 22:55
#4

verkar inte ha varit något fel eller så :) fick det beviljat så nu ska jag bara lämna in en studieförsäkran


beem
2017-12-27 10:15
#5

Skönt att det löste  sig bra.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Upp till toppen
Annons: