Annons:
Etikett03-gymnasiet
Läst 700 ggr
Solrosen23
10/17/17, 4:42 PM

Ni som gick samhälle internationell på gymnasiet

Ni som gick Samhälle Internationell på gymnasiet, fick ni åka till andra länder? Isåfall, var det ett utbyte eller åkte man men hela klassen på någon slags "kulturresa"? När, hur länge och vart  fick man åka?

Mitt gymnasieval står mellan vanlig samhälle och internationell så det är därför jag undrar.

Tack på förhand!

Annons:
sp0ngeb0b
10/23/17, 4:48 PM
#1

Enklast är väl att maila skolan och fråga hur det ser ut där? Är säkert olika för alla.

Gick inte internationell inriktning själv, men har ett par vänner som gjorde det. På den skolan fick man välja mellan London, Madrid och Paris (eventuellt också någon stad i Tyskland men är inte säker). Sedan åkte alla i klassen till sin respektive stad, tror det var andra terminen i tvåan. De gick på en svensk skola och bodde hos värdfamiljer. De hade väldigt roligt och jag hade gärna gjort det jag med. Dock tror jag de fick betala en summa för att få åka dit, som täckte mat och boende osv men det var inget som var dyrare än att bo kvar hemma.

Men som sagt, maila skolan du är intresserad av eller gå på Öppet hus och fråga. Du kommer ju aldrig få veta säkert hur det är på just den skolan om du inte frågar dem. Det kan ju även stå i broschyrer som de skickar ut eller så kanske du kan läsa om det på skolans hemsida. Sådant vill de ju alltid använda för att locka sökande så det står garanterat om det.

Upp till toppen
Annons: