Annons:
Etikett01-allmänt-om-studier
Läst 2570 ggr
Sollar
9/8/17, 10:27 PM

Lära sig språk gratis på nätet, finns det?

Finns det någon sajt man kan lära sig ett språk på på nätet? Som inte kostar alltså.

Annons:
vendelay
9/8/17, 11:07 PM
#1

Det finns en superbra app som heter Duolingo. Jag har använt den mest till spanska och har aldrig betalat men det var ett tag sen.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Sollar
9/8/17, 11:52 PM
#2

Jag har aldrig lärt mig appar.😊 Tror inte min gamla mobil skulle vilja det heller så kan man ha det på datorn?

Sollar
9/9/17, 1:24 AM
#3

Googlade duolingo, men den känns lite rörig, eller konstig, först gick den igenom flicka, pojke, kvinna man, sedan skulle man plötsligt översätta en mening,🤦‍♂️ en lätt mening men ändå, kändes som att de skippade lite. Är den så?

vendelay
9/9/17, 12:57 PM
#4

#3 Jag upplevde den inte som rörig eller att den gick för fort fram. Jag tyckte att den var väldigt enkelt och jag började från "nybörjare" eller vad den lägsta nivån är.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Sollar
9/9/17, 7:20 PM
#5

Alltså när jag började där så var det t ex en bild på ett äpple och så stod ordet då, men sen skulle man plötsligt översätta en mening som t ex "hon äter ett äpple" men jag hade ju inte lärt mig vad "hon äter ett" heter.

vendelay
9/10/17, 12:22 AM
#6

Hm, vad konstigt. Jag testade nu på hemsidan (inte appen, jag gjorde som dig och googlade) och jag fick först bilder och ord för "kvinna", "pojke" osv och sen skulle jag översätta "kvinna" till spanska. Så det var bara grejer jag redan hade lärt mig genom hemsidan, den skippade ingenting.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
sp0ngeb0b
10/9/17, 6:21 AM
#7

#5 Jag har använt Dulingo appen och känner som dig. Dock har jag bara använt den för att fräscha upp språk jag egentligen kan, så det har inte varit problem på så sätt. Men jag har tänkt hela tiden att detta hade jag aldrig kunnat som nybörjare. Men tänker att det kanske är meningen att man ska prova? För sen kommer ju samma typ av meningar massa gånger så man bör väl lära sig efterhand.

Upp till toppen
Annons: