01 Allmänt om studier

Lära sig språk gratis på nätet, finns det?

2017-09-08 22:27 #0 av: Sollar

Finns det någon sajt man kan lära sig ett språk på på nätet? Som inte kostar alltså.

Anmäl
2017-09-08 23:07 #1 av: vendelay

Det finns en superbra app som heter Duolingo. Jag har använt den mest till spanska och har aldrig betalat men det var ett tag sen.

Veganism Savvity (English)
Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2017-09-08 23:52 #2 av: Sollar

Jag har aldrig lärt mig appar.Förlägen Tror inte min gamla mobil skulle vilja det heller så kan man ha det på datorn?

Anmäl
2017-09-09 01:24 #3 av: Sollar

Googlade duolingo, men den känns lite rörig, eller konstig, först gick den igenom flicka, pojke, kvinna man, sedan skulle man plötsligt översätta en mening,Yrar en lätt mening men ändå, kändes som att de skippade lite. Är den så?

Anmäl
2017-09-09 12:57 #4 av: vendelay

#3 Jag upplevde den inte som rörig eller att den gick för fort fram. Jag tyckte att den var väldigt enkelt och jag började från "nybörjare" eller vad den lägsta nivån är.

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2017-09-09 19:20 #5 av: Sollar

Alltså när jag började där så var det t ex en bild på ett äpple och så stod ordet då, men sen skulle man plötsligt översätta en mening som t ex "hon äter ett äpple" men jag hade ju inte lärt mig vad "hon äter ett" heter.

Anmäl
2017-09-10 00:22 #6 av: vendelay

Hm, vad konstigt. Jag testade nu på hemsidan (inte appen, jag gjorde som dig och googlade) och jag fick först bilder och ord för "kvinna", "pojke" osv och sen skulle jag översätta "kvinna" till spanska. Så det var bara grejer jag redan hade lärt mig genom hemsidan, den skippade ingenting.

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.