Annons:
Etikett03-gymnasiet
Läst 1029 ggr
Kian02
2017-08-15 20:18

Södra latin, bra?

Jag funderar på att gå på södra latin (hum, språk) men vet inte riktigt om den är bra. Jag har hört väldigt delade meningar men min största fundering är om den är hbtq "vänlig" (eller vad man nu ska kalla det) Jag tycker att det är viktigt att känna sig accepterad på en plats där man befinner sig så ofta. Är det någon som går på södra som vet hur folk är där? Skulle elever/lärare ta emot en pansexuell transkille? (vet inte om detta är rätt ställa att fråga men jaja, vi får se…)

Annons:
Honestyisdead
2017-08-15 20:27
#1

Fråga gärna inne på http://hbt.ifokus.se/ också. Där finns erfarenhet :)

Herveaux
2017-08-15 20:49
#2

Du kan skriva och fråga inne på Transpersoner iFokus också, tyvärr är aktiviteten ganska låg inne på både HBT och Trans men vi är ett gäng som är inne och läser/svarar.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Honestyisdead
2017-08-15 20:50
#3

#2 Tack. Det var den sajten jag menade!

nadilda
2017-08-16 08:08
#4

Min bild av Södra Latin är att det är en väldigt accepterande och bra skola, har en nära vän som går där så går efter vad jag hört från henne. Har även haft en lärare som brukade jobba på Södra Latin förut och han var fantastisk på alla möjliga sätt. Men det finns inte möjlighet att skugga (vara med en klass en dag)? Det brukar det finnas den möjligheten och det lär ju ge dig en väldigt bra bild.

Upp till toppen
Annons: