Annons:
Etikett14-övrigt-skolrelaterat
Läst 1777 ggr
Cazzos
2017-06-11 19:17

Plugga + jobba

Hej! Vet ej om detta är rätt forum, men jag vill plugga för att få en del meriter jag inte fick i min gymnasiala utbildning, så jag kanske behöver plugga mellan 2-4 år beroende på hur högt jag vill komma. Jag är även 100% självständig vilket jag menar med att jag har egen lägenhet och arbetar heltid för att få det att gå runt.

Är det någon här med erfarenhet av att bo själv med fasta utgifter varje månad, och samtidigt plugga? Bör man plugga deltid och jobba heltid/deltid? Tacksam för lite perspektiv!


Annons:
Herveaux
2017-06-11 19:25
#1

Du kan posta inne på Kvinna iFokus också, där är det mycket folk varje dag och läser och finns garanterat folk som kan dela med sig av sina erfarenheter!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Sarah
2017-06-11 19:25
#2

Beror ju på hur mycket man orkar och om man tar csn. De sätter stop för hur mycket man får tjäna. Jag jobbade heltid och pluggade dubbelt samtidigt i perioder. Har lätt för mig och aldrig behövt lägga så mycket tid på studierna. Men det är ju individuellt.

Cazzos
2017-06-11 19:32
#3

#1 Tack!

#2 Jag får inga bidrag eller tar lån, förhoppningsvis behöver jag inte göra det heller. Jag har endast möjlighet att läsa kurser och inte ta en "fullständig" utbildning, så jag kan ju se på alternativ att plugga i perioder som du nämner. Tack!


Gurky
2017-06-23 06:46
#4

En vän pluggade till Civilingenjör inom bioteknik samtidigt som hon arbetade heltid och var ensamstående till två. En annan vän pluggar tekniskt basår och jobbar helger, men dras med resttentor. Är helt olika från person till person hur bra det går.

Upp till toppen
Annons: