Annons:
Etikett03-gymnasiet
Läst 1269 ggr
Emki
2017-04-03 04:45

Läsa gymnasium på distans pga psykisk ohälsa?

Som rubriken lyder, någon som vet om det skulle vara möjligt att läsa klart sista året på gymnasiet på distans då man lider av svåra psykiska problem? Har man rätt till det ens? Jag klarar inte av att vara i skolan längre helt enkelt, känns som att jag gått in i väggen.. är stressad över att jag är borta mycket från skolan. MEN jag klarar alla uppgifter galant, har t.o.m fått högre provresultat och resultat på uppgifter detta år än förra - för att jag har gjort allt skolarbete hemma - där jag känner mig trygg. Någon som kan hjälpa mig?? Vet ej vad jag ska ta mig till.. 😅

Annons:
shia
2017-06-01 20:54
#1

ja det kan du. Min syster läser på distans(och är i stallet halvtid). hon läser och gör inlämningsuppgifter, muntliga sov på datorn.  samt har en del lektioner där. och funkar bra för henne. Hon har ma på konvux(jobbar med sitt, men har en matte lärare där) 2 ggr veckan då hon har svårt för matte och kan behöva en mattelärare. 

kontakta komunen(hon kontaktade en i söder, men då komunen fick veta det, erbjöd de bättre(de får pengar per elev som studerar i komunen så de ville ha henne kvar)

Upp till toppen
Annons: