Annons:
Etikett04-eftergymnasiala-utbildningar
Läst 2659 ggr
[Tisstassen]
3/16/17, 11:13 AM

Plugga sjuksköterska sthlm

Hej! Jag ska nu söka till högskolan men tycker de är så himla svårt å bestämma vilken skola jag ska söka till… Jag vill söka sjuksköterskeprogrammet i stockholm. Jag tänkte Karolinska i Huddinge, men de är drygt en timmas resväg. Jag har en liten vovve och vill gärna ej ha alldeles för långt att åka eftersom jag vill att han ej ska behöva vara ensam för mycket/behöva ha hundvakt för mycket. Jag kollade på Sofiahemmet som är lite kortare resväg till, ca 40min. Men läste en riktigt dålig recension så nu känner jag mig tveksam… Någon som gått utbildningen eller går den nu någonstans och vet lite om de olika skolorna och hur jag ska tänka??

Annons:
Blanksteg
3/16/17, 11:26 AM
#1

Ersta Sköndal Högskola :)  Väldigt fin men liten skola. Ca 1500 studenter. Ligger nära slussen. De kör med problembaserat lärande (PBL) så det är ganska mycket grupparbete, och inte så många föreläsningar/seminarier.

[Tisstassen]
3/18/17, 10:27 AM
#2

Läste lite om den, verkar helt ok. Tror dock de inte är superbra för mig att ha så lite föreläsningar… dessutom tänker jag att de kanske är bättre på cv i framitiden att ha Karolinska?? De har ju riktigt bra rykte och mycket forskning osv! Jag har iaf numrerat tillfälligt Karolinska institutet Ersta sköndal Sofiahemmet På antagning.se Så spännande!

Blanksteg
3/18/17, 11:18 AM
#3

ah ok! men fördelen med Ersta på CV:t är att de har ett extra fokus på etik inom vården, mer än vad de andra skolorna har. Och etik är ju något som efterfrågas just nu inom vården. Hur man ska bemöta patienter, och förhålla sig o.s.v. utifrån olika perspektiv os.v.

Michaela-N
5/20/17, 6:55 PM
#4

Har du kollat Röda korsets högskola? Känner två som pluggar ssk där och är nöjda.

EDIT: Haha, såg att det var ett gammal inlägg och antagningen är ju stängd, men vore kul att höra vad det blev tillslut!

[Tisstassen]
5/26/17, 9:14 PM
#5

Det blev som jag skrev i #2 haha :)

Upp till toppen
Annons: