Annons:
Etikett035-komvux
Läst 1243 ggr
tötenöten
2017-02-15 18:07

Folkhögskola?

Ja har som sagt varit inställd på att läsa allmän linje på folkhögskola länge nu och planerar på aatt söka in nu till veckan. Hr dock fått lite funderingar på om jag verkligen ska gå folkhögskola. Det enda jag saknar för grundbehörighet är Samhällskunskap 1 och Naturkunskap 1 och vad jag förstått erbjuder de flesta skolorna inte så mycket andra kurser om man bara vill läsa allmän utan någon inriktning. Borde jag satsa på komvux eller något liknande istället? Har dock lite svårt med skola och det är därför jag velat läsa på folkhögskola.

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

Annons:
molam
2017-02-15 18:12
#1

När jag gick folkhögskola så gick jag allmän kurs med inriktning på musik, och vi läste Matte, Sv, Eng, Sh, Historia, Förhistoria, Natur mm, så det finns ju i ditt fall, Sammhällskunskap och natur kunskap, men studerar du på 100% för du även de övriga ämnena "Inkastade"

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

penke
2017-02-15 18:29
#2

 jag har ingen personlig erfarenhet, av Folkhögskola..
 men har vänner som gått *där*
 förutom ..ditt ämne,  växer du som människa, får livserfarenhet(er)
 får vänner, skapar /breddar ditt närverk

lite avis på dig *ler*

   penke

tötenöten
2017-02-16 19:31
#3

Vill inte läsa Svenska 1, Engelska 5 osv när jag har betyg i Svenska 3 och Engelska 7. Kan man välja att bara läsa Samhällskunskap och Naturkunskap?

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

molam
2017-02-16 19:54
#4

#3 Jo jag tror det går att gå ner till typ 25% eller något och att man då bara har 1 eller 2 Ämnen att läsa MEN då läser man förlite för att få Studiestöd av CSN så då bör man ha extrajobb eller liknande, så man har någon som helst inkomst i månaden ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

ElinvBorg
2017-02-18 10:34
#5

Om du endast vill läsa samhällskunskap och naturkunskap så tror jag komvux skulle passa bättre :)

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

Upp till toppen
Annons: