Annons:
Etikett02-grundskolan
Läst 1040 ggr
Desperathundrosita
11/7/16, 9:59 AM

Dålig lärare, lär mig inget!

Hejsan, jag går i 7:an och har en väldigt dålig lärare i matte. Hon är inte utbildad matte lärare heller och hon är bara inte bra! Hela klassen hatar henne. Går det att kunna byta lärare på något sätt? Borde man gå till rektorn och klaga med några bra argument, fast det kommer nog kännas konstigt och så… Eller måste man stå ut och få dåliga betyg istället??

Annons:
Katthemsmatten
11/7/16, 10:17 AM
#1

Jag tycker att ni ska ta upp detta med rektor eller studierektor. Det räcker inte med att man har bemannat lektionerna. Det ska vara någon som har erfarenhet av pedagogik även om det kanske inte är en behörig lärare. De här åren är jätteviktiga för er, så sätt er först tillsammans och diskutera vad som inte fungerar. Att utgå från att ni "hatar" läraren kommer inte att ge något resultat. Det kommer bara ses som tonåringars sätt att överdriva. Sätt ihop en lista över saker som hänt, hur ni upplever att pedagogiken inte fungerar och kom med konstruktiva förslag på lösningar. Era chanser att få en förändring ökar om ni visar mognad och inte bara allmänt "hatar".

Önskar er lycka till!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Honestyisdead
11/7/16, 10:19 AM
#2

Låter väldigt omoget om hela klassen hatar henne. Hon behövde väl ett jobb och skolan anställde någon som inte har kompetensen. Egentligen är det ju skolan som ni ska irritera er på.

Men prata med rektorn. Var inte otrevliga mot läraren.

denstore
11/7/16, 10:25 AM
#3

På vilket sätt är läraren dålig?

Upp till toppen
Annons: