Annons:
Etikett035-komvux
Läst 1956 ggr
[thildaaaa]
10/10/16, 7:22 PM

Biologi 1 laboration

Jag läser komvux distans och har nu en labb jag ska göra hemma, men jag har inte allt som jag behöver hemma.

tänkte om någon har gjort den och kan ge mig resultatet? behöver bara just resultatet så kan jag fixa de andra delarna själv

det är en labb om fotosyntesen. man ska lägga en växt i vatten med diskmedel oh bikarbonat, det är en vattenpest. sedan ska man lysa med en lampa på vattnet och sedan ha olika plastfilmer i olika färger och anteckna antalet bubblor vid olika färger och avstånd

lite dåligt förklarat, men tänkte att om någon har gjort labben så känner den säkert igen det ändå

skulle vara super om jag fick hjälp med detta!

Annons:
ElinvBorg
10/10/16, 8:43 PM
#1

Jag har precis gjort denna labb men för att du ska kunna skriva en bra rapport bör du nog göra laborationen själv och alla får ju inte samma resultat. Genom att göra labben blir det också lättare att skriva rapporten. Vad är det för material du saknar?

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

ElinvBorg
10/10/16, 8:47 PM
#2

Växten kostar typ 50:- och sedan har du väl en skrivbordslampa eller liknande och kan ta färgade plastfickor för att byta färg på ljuset. Sedan tror jag du har allting :)

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

[thildaaaa]
10/10/16, 9:21 PM
#3

har ingen temp plastfickor eller växt… #1 skulle du inte snälla kunna ge mig ditt resultat? Jag behöver verkligen inget annat…. snälla

Magi-cat
10/11/16, 10:06 AM
#4

Men: om du tar någon annans resultat blir det svårt att få ihop en bra labrapport.
Dessutom lär du dig ingenting av labben.😎


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[thildaaaa]
10/11/16, 4:27 PM
#5

#4 Fast jo? Jag har sett video på youtube å jag förstår idén liksom

Magi-cat
10/11/16, 4:50 PM
#6

#5 Det är en helt annan sak att göra det själv. 🙂Det är liksom meningen med en laboration.

Som #1 var inne på får man inte alltid samma resultat heller.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
ElinvBorg
10/11/16, 5:01 PM
#7

Men hur ska du kunna beskriva tillvägagångssättet? Felkällor? Oavsett tänker jag inte skriva ut några resultat då du lätt kan göra laborationen själv

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

[thildaaaa]
10/12/16, 5:00 PM
#8

har löst det, labbrapporten är inlämnad

Magi-cat
10/12/16, 5:05 PM
#9

👍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: