Annons:
Etikett06-tentor-prov
Läst 1735 ggr
Leviosa
2016-10-02 16:54

Prövningar

Halloj! Hoppas någon här har koll på hur prövningar fungerar.

Bakgrundshistorian är att jag har en hel del ämnen att plugga upp, närmare bestämt Biologi 1, Naturkunskap 1a1 (är de viktigaste), men också en hel rad djurrelaterade kurser. De djurrelaterade kurserna kommer jag få åka sådär 1,5 timme till min gamla gymnasieskola för att pröva upp och kommer göra i december. 

Ansökan om att pröva denna period via kommunen (som jag tänkt för biologi och naturkunskap) gick ut för ca en månad sedan, och nästa tillfälle är till våren. Dock så skulle jag typ behöva ha dessa två klara i januari (för att hinna söka in till universitetet jag vill komma in på) och jag undrar om någon kan tänka sig hur man kan lösa detta? Kan man gå till en helt "utomstående" gymnasieskola och anmäla sig? Någon som vet? :)
Mvh.

Annons:
leemland
2016-10-02 17:17
#1

Oftast är det så att dom tar in löpande. Självklart kan det variera mellan kommunerna. Hade jag varit som du hade jag nog kontaktat syon för vuxen utb i din kommun eller syon på din gamla skola.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Leviosa
2016-10-02 17:19
#2

Jag har pratat med syo för vuxenutb men fick inte mycket hjälp där, om jag ska vara ärlig.. Känns lite tråkigt också att åka långt för att pröva de vanliga kurserna när de är lättare att pröva lokalt i jämförelse med djurkurserna som är lite mer ovanliga och svåra att få tag på.

leemland
2016-10-02 17:26
#3

Okej. Ja då blir det ju svårare om du inte får hjälp av syon i din hemkommun. 
Vet du om kurserna kommer gå via Hermods? Eller de erbjuder på annat sätt? 
Om det skulle va via Hermods kanske du skulle kunna kontakta en syo där och få hjälp..

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Upp till toppen
Annons: