Annons:
Etikett05-studieteknik
Läst 796 ggr
Fridaaaa
2016-05-21 22:05

Studietips?

Behöver lite studietips. Senaste kursen och denna har jag känt mig okoncentrerad och omotiverad. Skjutit upp saker i sista minuten (något jag dock gjort innan med men jobbar på det). Resulterat i dåliga resultat. Någon som har pluggtips? Tips på något som piggar upp när man sitter med mycket studier? (Ej koffein) Andra tips? Var mycket lättare när det inte var på distans för då kunde man sitta tillsammans :/ Plugg hemma inte iväg

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
tlover
2016-05-21 22:18
#1

Meditation är det bästa jag kan komma på på rak arm

l'm back

H-lena
2016-05-21 22:39
#2

Jag behöver också hjälp med detta, följer tråden!


Thotis90
2016-05-21 22:51
#3

Jag har en lista på Spotify som jag kallar Glada listan, som är en lista med musik som gör mig glad och motiverad.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

tlover
2016-05-21 22:59
#4

Att tugga tuggummi har också bevisats öka koncentration (ökar blodflödet till hjärnan)

l'm back

Fridaaaa
2016-05-21 23:07
#5

#4 aldrig provat. Tuggar sällan det för brukar få ont imagen men enstaka gånger går bra :) #3 har inte Spotify. Finns det andra ställen man kan göra listor?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Elsaharr
2016-05-22 07:51
#6

#5 Annars är det ju inte så svårt att skaffa det, man måste ju inte ha betaversionen.

Zingo ;D

Annons:
Em_
2016-05-22 13:23
#7

Jag kör 45-15 om jag pluggar många timmar, dvs 45 min fokuserat plugg och 15 min paus. Då tar jag ett mellan mål, städar lite, svarar på sms o så vidare. Försöker resa mig från skrivbordet och röra lite på mig för att inte dega ihop. Jag brukar sätta upp rimliga delmål för dagen också, typ första timman repeterar jag sammanfattningarna från dagarna före, andra timman läser jag ett nytt kapitel, tredje timman sammanfattar jag det, fjärde timman svarar jag på instuderingsfrågor och sedan tar jag lunch. 

Jag tycker att det blir en skönare pluggkänsla när jag kan tänka att "ja nu är jag klar med kapitlet, nu har jag verkligen förtjänat att sitta en kvart i solen". Då blir det lättare att hålla motivationen uppe.


Fridaaaa
2016-05-22 16:53
#8

#6 Reklam mm om man ska ha gratisverionen, stör mig enormt på massa reklam och sedan måste man har jag för mig ha betalversionen om man ska spela låter många gånger? Eller är det inte så längre?

#7 Smart! Får försöka komma in i dem rutinerna, har jättesvårt med det men får försöka med det :)
Har hundarna så ute med dem och så, så man rör på kroppen :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

cherkoy
2016-05-22 17:42
#9

#8 För min del kan jag lyssna på låtar hur ofta jag vill även fast jag har gratis. Men reklamen får man väl stå ut med antar jag. För så mycket är det ju inte.

Fridaaaa
2016-05-22 17:49
#10

#9 Haft spotify och tog bort det just pga att jag tyckte att det var för mycket reklam. Jag vill kunna lyssna helt utan reklam, annars inte alls när jag pluggar eller liknande :) Koncenterar mig bättre då också :)

Då har de tagit bort det, för innan kunde man inte det, utan då var man tvungen att ha premium.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: