Annons:
Etikett035-komvux
Läst 1506 ggr
Lia
4/25/16, 3:36 PM

Byta kurs...

Just nu läser jag bland annat Psykologi  1 via Hermods. Det är helt omöjligt. Jag klarar inte av det. Jag blev inte ens godkänd på en uppgift i första uppdraget, men fick E ändå av någon anledning. Så jag måste byta ut kursen. Vad jag kan byta ut den mot är filosofi, men jag har svårt att tro att det skulle vara lättare. Någon som vet? Jag vet, det är individuellt… Jag har drabbats av mycket koncentrationssvårigheter och problem med närminnet till följd av psykiska och fysiska problem. Och jag tappar ord hela tiden, kan inte längre prata som jag brukar. Det gör det ännu svårare att klara av kursen. Så jag funderar på att ta en 100-p kurs istället för 50, fast en "lättare", som kanske italienska. Är det värt det? Eller blir det egentligen mer jobb? Eller kommer det kanske bli lättare att läsa om ett språk? Jag vet att det inte finns någon annan än jag som kan besvara mina frågor. Jag vet bara inte riktigt vad jag ska göra, så jag behövde väl få ut det.

Annons:
Logopedlusen
4/25/16, 5:08 PM
#1

Hej,

min erfarenhet från min skolgång (och då har jag haft ganska svårt i skolan) är den att jag aldrig skulle satsat på skolan från början. Jag är helt enkelt inte bra på det! Satsa på något du tycker är roligt och något du samtidigt är bra på. Det kan vara nästan vad som helst här i världen. Det behöver inte vara något som på pappret leder till ett jobb. Känns som att högskolan generellt sätt är överbefolkad förutom på tekniska- samt lärarutbildningar. Det finns gott om yrkesutbildningar också!

Hör gärna av dig till mig om du vill bolla ideér! 

adrha179@student.liu.se

allt gott,

Logopedstudenten

Lia
4/25/16, 5:34 PM
#2

#1 Hej! Jag har alltid varit duktig i skolan. Det är skit rent ut sagt att man ska behöva bli såhär mörbultad i hjärnan av alla psykiska och fysiska påfrestningar. Jag var säker på att jag skulle bli sjuksköterska, men det går inte för reuman. Sen skulle jag bli socionom. Men hur, när jag inte ens kan gå klart gymnasiet? Men jag vill verkligen gå högskolan så jag kan få tillräckligt med lön för att kunna arbeta deltid eftersom jag aldrig kommer kunna arbeta heltid. Vet inte riktigt vad jag ska göra med mig själv…

Upp till toppen
Annons: