Annons:
Etikett09-pedagogik
Läst 896 ggr
Daehyun_cheesecake
2016-03-11 20:29

Tips på yrken? Jag vill rädda barn!

Vet inte om det är rätt forum, men annars får ni ta bort det!

Det är så att jag har ett väldigt stort intresse för barn och är lite delad över vad jag vill arbeta som. På senare tid har jag börjat brinna väldigt mycket för att hjälpa/rädda barn.

Jag har en bror med diagnos som aldrig fått någon hjälp för sina särskilda behov alls, och min första tanke var att jobba som specialpedagog. Men sen har tankar vandrat vidare till Unicef och hjälpa och vara ett stöd för barnen i de länder som har det väldigt svårt, men sen är jag väldigt hemma kär i vårt lilla sverige och skulle ogärna flytta. Något annat jag inspirerats över har varit att bli foster mamma. Att över en tid ta hand om barn som blivit utsatta i hemmet och utvecklat ett beteendeproblem. Att vara där och hjälpa och vägleda dem. Men då tänker jag att dels är jag nu bara på mina 20år, och dels bidrar det en stor förändring för hela ens familj. Så jag är lite kluven..

Finns det någon här som vet vad man kan jobba som/med när det gäller att hjälpa ett barn? Går förskollärarprogrammet just nu så kan inte ha med medicin eller annat dylikt att göra, utan helst hålla sig i den inriktningen.

Kom gärna med tips och råd! Tack!

Blogg: http://nouw.com/KpopLove

Annons:
fridelfina
2016-03-18 21:05
#1

Specialpedagog är väl ett toppenyrke och jag tror det kommer att anställas fler och fler framöver.

 
 

Upp till toppen
Annons: