Annons:
Etikett035-komvux
Läst 966 ggr
Trapric
2/1/16, 5:00 PM

Gymnasiematten

Hej därute! Någon som har tips om hur man kan läsa in gymnasiematten på ett praktiskt och enkelt sätt. Tacksam för alla tips! //T

Annons:
Tusen
2/1/16, 5:11 PM
taylor__lambert
2/1/16, 5:28 PM
#2

Gör tal i boken varje dag. Sen är ju alla gymnasiematte olika beroende på linje, Men jag har både MA 1a och 1b boken här hemma, de är väldigt lika, bara lite som skiljer sig så jag läser i båda så jag får fler uppgifter så sätter det sig bättre. Gör ca 5 tal/dag.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

nadilda
2/2/16, 7:44 AM
#3

Om man vill läsa in på egen hand och inte på komvux skulle jag förutom att räkna tal använda mig av Youtube. Söker man bara på t.ex. Ma1c får man upp massa kanaler på lärare som grundligt förklarar alla kursens olika delar. Jag har lyssnat en del på en snubbe som heter Börje Sundvall, han förklarar extremt noggrant.

Maggie12
2/2/16, 1:51 PM
#4

Jag har räknat ma1c, ma2c, ma3c, ma4 och håller just nu på med ma5. Och som de andra säger så räkna lite matte varje dag och se till att du FÖRSTÅR varje avsnitt, hänvisningar etc innan du går vidare med något annat/nytt. Är det något du inte förstår är Youtube också bra, har även jag lyssnat på Börje Sundvall och tycker att han ger bra och ingående förklaringar. Lycka till!

soetisen
2/2/16, 11:03 PM
#5

Du kan köpa matteböcker för de mattekurser du vill ha och sen träna varje dag. Träna på gamla nationella. Sen som de ovan skriver så är Youtube ett bra tips.

Sen är det mer eller mindre att bara nöta och lära sig att förstå hur man räknar. För att sen göra prövningar på komvux.

- Medarbetare på studier.ifokus

Upp till toppen
Annons: