Annons:
Etikett05-studieteknik
Läst 2041 ggr
Kizuna
2015-05-27 01:05

Lära sig matte fort.

Jag har alltid haft svårt för matten har alltid legat efter, men alltid precis precis klarat mig.  Men nu är det så pga personliga själv så måste jag lära mig matte 2b och kanske 3b på typ ett halv år. 

För många av er kanske detta låter som inget, men försök förstå :/

Är detta möjligt? Vart borde jag börja, och hur?

Annons:
VildaVittra
2015-05-27 01:09
#1

Absolut. annonsera efter någon som kan lära dig matte nu i sommar.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Torpedtass]
2015-05-27 01:40
#2

Jag brukade hata matte och därmed vara usel på det tills den dagen jag kolla på en dokumentär om hur allt runtomkring oss är uppbyggt med ett matematiskt system, det så kallade universala språket.

Det fånga mig direkt och iom det började matten gå betydligt bättre och matte 2b skulle jag kunna dra igenom på en månad tack vare det. Älskar matte så pass att jag överväger lära mig astrofysik.😃

Så ja, det är fullt möjligt om man hittar det som funkar för en.👍

Huygens
2015-05-27 02:20
#3

Lära sej något fort, är svårt. Om läroboken är bra, finns det ett vettigt teoriavsnitt före varje nytt räkneavsnitt. Teoriavsnittet måste man läsa och förstå för att kunna räkna talen. Förstår man inte teorin, måste man hitta någon som kan lära ut. Och man måste nog komma ihåg all tidigare teori inför varje nytt avsnitt i boken.

VildaVittra
2015-05-27 02:26
#4

#3 Fast så mycket är det inte. Tänk på att man inte har matte så hemskt många timmar i veckan i skolan, så läser man intensivt och enbart det ämnet så blir det inte värst mycket.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

n00bArtWork
2015-05-29 13:45
#5

Jag hatar matte… jag gjorde ett prov för hela matte boken istället för att gå en halvårs kurs, satt i 1 vecka och pluggade alla vakna timmar HELA boken sen gjorde jag provet.

Kuggat Ma2b 2ggr innan, nu fick jag D+

Upp till toppen
Annons: