Annons:
Etikett13-studera-utomlands
Läst 1321 ggr
Moalinn
10/6/14, 2:05 AM

Studera i England

Jag har så mycket frågor och funderingar men lyckas inte hitta några svar.

Min dröm är, och har varit väldigt länge, att studera på Falmouth University "The Institute of Photography". Dels för att jag har hört så mycket gott om skolan (av folk som går/har gått där) och dels för att den ligger i den vackraste delen av England.

I vilket fall som helst.

Jag har inte lyckats hitta någon förmedling som erbjuder just Falmouth Uni. Har läst lite på allastudier.se men det gör mig inte mycket klokare. Ska jag nu då behöva göra allt på egen hand eller kan man gå till till exempel en studievägledare som hjälper mig att komma igång? Eller var ska man börja? I vilken ände liksom.

Det jag måste göra först och främst är att läsa upp ämnen som jag behöver för att kunna komma in på högskola, vilket jag ska snacka med en studievägledare om. Kan man gå tillbaka till sin gamla gymnasieskola och fråga om att läsa upp vissa ämnen eller är det komvux som gäller? Hur fungerar komvux egentligen och har de något speciellt för folk med funktionshinder (har autismliknande tillstånd)?

Hur är det med CSN? Kan de täcka upp tillräckligt mycket för att jag ska kunna läsa hela utbildningen eller kommer jag behöva lägga till själv? Vad jag förstår så kan CSN hjälpa folk som har funktionshinder?

Nu kan jag inte komma på fler frågor men det kommer väl efterhand.
Så mycket frågor men så få svar. Hoppas innerligt att ni har svaren jag letar efter. Eller om ni vet någon sida som tar upp mina frågor och svarar på dem! 😃

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
Upp till toppen
Annons: