Annons:
Etikett13-studera-utomlands
Läst 1607 ggr
Maja
5/7/14, 10:16 AM

Har du studerat utomlands?

Om ungefär två månader så flyttar jag utomlands för att vidareutbilda mig på universitetet under ett år. Jag ska åka till Australien och läsa lite strökurser på ett av deras universitet. Jag känner ingen som studerar där idag och knappt någon som bor där heller för den delen… Men jag är övertygad om att det kommer att bli jättekul! 🙂 Jag har tidigare läst tre år på universitet här hemma i Sverige.

Har någon av er studerat utomlands? Var? Vad läste ni? Vad tyckte ni?  Skillnader/likheter från svenska system? Fanns det någonting som ni saknade när ni var borta? Berätta!

Annons:
Agnez94
5/16/14, 4:59 PM
#1

Jag har läst på en svensk folkhögskola utomlands (Düsseldorf, Tyskland). Vi hade dock enbart tyska lärare (jag läste tyska). Det var väldigt roligt att komma utomlands och ta hand om sig själv på rikigt (mamma kan inte komma så fort du skriker). Jag åkte direkt efter studenten och det är nog en av de bästa sakerna jag gjort i mitt liv. Ska tillbaka denna sommar på en fortsättningskurs! 😃

TokyoWings
8/30/14, 9:03 PM
#2

Jag har studerat på språkskola i Japan och ska i september i år tillbaka för att studera på universitet :) Jag studerade i Tokyo och älskade det. Eftersom det var språkskola så går det inte att jämföra med svenska skolan och japanska, men jag kan komma tillbaka när jag har gått klart uni x) Det var underbart roligt och jag gick där i två år och det var de två bästa åren i mitt liv! :D 

Bloggade om det :) http://www.nattstad.se/RisingSun och ska fortsätta nu också!

RisingSun - Bloggandes om Tokyo, Japan
Medarbetare på Japan

Upp till toppen
Annons: