Annons:
Etikett16-köpa-sälja-skolböcker
Läst 4313 ggr
[Tilde]
7/15/13, 3:58 PM

Begagnad kurslitteratur?

Var kan man hitta begagnad kurslitteratur?

Jag söker i alla fall 5-6 böcker till första terminen. Nypris ligger på 300-350 kr per bok ungefär och det har jag inte råd med! Så är det någon som vet var man kan hitta böckerna? 🙂

Lånar helst inte från bibliotek då jag ska studera i Sverige, men är bosatt i Danmark. Sen vill jag också kunna ha böckerna i god tid innan terminens start och sedan under hela första terminen.

Annons:
Fridaaaa
7/15/13, 8:52 PM
#1

Kurslitteratur.se

Blocket kan med finnas 🙂

Jag har fått köpa flertal böcker ibland nya, som med kostat så när man inte kunnat få tag på det, trist men ett måste ibland 😕

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Tilde]
7/15/13, 9:46 PM
#2

Hittade inte många titlar där, tyvärr :/ Har dock gått med i en sida på Facebook för studenter på Malmö högskola som söker eller säljer kurslitteratur, så jag hoppas på napp där. 🙂 Kan kolla på blocket också!

Ja, det är lite jobbigt, speciellt när det är dyra böcker :/

Fridaaaa
7/15/13, 9:49 PM
#3

#2 Ok vad synd, jag brukar hitta många där 🙂
Aha ok, hoppas det! 🙂

Ja precis, sista kursen vi hade, var 10 veckor, två delkurser, skulle gått på runt 4000kr om jag köpt alla nya.
Men lyckades hitta vissa på bibblan och några begagnade 🙂

CDON brukar ha bra priser på kurslitteratur alltså om man måste köpa nya

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Tilde]
7/15/13, 9:53 PM
#4

#3 Ja, men detta är en relativt ny utbildning som endast finns på Malmö högskola, så jag tror inte böckerna är lika utspridda och populära som på många andra program. :/

Oj! Ja tur att du slapp köpa allt nytt, haha. Tack, ska kolla på CDON också!

Fridaaaa
7/15/13, 9:57 PM
#5

#4 Ja det var tur hehe
Aha ok ja då kan det vara svårare med.
Och vissa vill ju att man ska ha senaste upplagan med osv, så kan vara svårt att hitta ibland pga det

Adlibris, och bokus har med kurslitteratur.
jag brukar jämföra mellan dem hehe

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

deeman
7/16/13, 7:38 AM
#6

#TS vilka böcker söker du?

Titel , ISBN nr?

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Annons:
[Tilde]
7/16/13, 8:12 AM
#7

#6 Jag kopierar listan. :)

  • Björk, C. & Kallstenius, P. (2003). Så byggdes husen 1880-2000. Formas, Stockholm.
  • Bodin, A., Hidemark, J. & Stintzing, M. (2010). Arkitektens handbok. Addera förlag, Stockholm.
  • Hertzberger, H. (2009). Lessons for Students in Architecture. 010 Publishers, Rotterdam.
  • Habraken, N.J. (2005). Palladios Children. Taylor & Francis, London.
  • Robbins, E. (1997). The Social Uses of Drawing. Why Architects Draw. The MIT Press, Cambridge.

Samt denna:

  • Bergström, B. (2009 eller senare uppl.). Effektiv visuell kommunikation. Carlsson, Stockholm. ISBN 9789173312387.
deeman
7/16/13, 10:51 AM
#8

Aha, arkitekt? ;-)

Ska spåna lite och se om jag kan hitta något.

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


[Tilde]
7/16/13, 3:19 PM
#9

#8 Arkitektur, kommunikation och visualisering :) Det är mycket 3D-design och sånt 👍

Tack så jättemycket!

[silkesnosen]
7/17/13, 9:09 AM
#10

Kika bland biblioteken i Danmark. En del litteratur verkar ju vara på engelska.

[Tilde]
7/17/13, 10:23 AM
#11

#10 Skrev i #0 att jag inte gärna lånar då jag vill kunna ha böckerna en längre tid.

[silkesnosen]
7/17/13, 10:26 AM
#12

När du läser så brukar du ju få en kurshandbok, så att du ser när böckerna är aktuella. Jag har klarat av att planera mina lån. Givetvis är det skönt att ha dem ständigt tillgängliga. Googla även, ibland kan man finna dem på oväntade ställen.

[Tilde]
7/17/13, 10:32 AM
#13

#12 Jag vill dock läsa innan på egen hand för att lära mig extra mycket. 🙂 Jag har inte hittat något begagnat på google än, men jag får vl kika vidare. I värsta fall får jag köpa de flesta böckerna nya. :/

Annons:
dorismatte
10/4/13, 2:27 PM
#14

Jag inser att det var några månader sedan du behövde tips, men du ska väl läsa nya kurser snart kanske :) Du kan ju alltid kolla på mystudentstore.se om någon som läst dina kurser tidigare vill säga. Om du studerar vid någon av de orter som finns med just nu i alla fall :)

Imasy
10/14/13, 1:12 PM
#15

Jag köper uteslutande via kurslitteratur, hittat nån på blocket men det finns inte mycket där inom "mitt" område.

Litteraturen för höstens kurser hade gått på 1700 kr om jag köpt alla nya, men kom ner till 700 kr genom att köpa alla beg utom en bok.

Lånar helst inte då det oftast blir via fjärrlån, då får man ha böckerna i typ två veckor, och det blir ju problem om man behöver ha dem under hela terminen.

Sedan så tycker jag böckerna kan vara bra att ha kvar, då de ibland behövs i återkommande kurser, som referenslitteratur eller om man bara vill gå tillbaka och kolla upp något 🙂

Upp till toppen
Annons: