Annons:
Etikett17-bostad-sökes-finnes
Läst 2195 ggr
dragonstar
4/29/13, 12:58 PM

Söker lägenhet i örebro

JAg ska börja plugga iörebro till hösten och behöver då hitta en studentlägnehet jag och killen ska bo tillsammans och behöver därför en billig men lite större lägnhet som vi kan få in våra möbler i. 

Någon som vet hur det är att få boende där? har hittat en del studentkorridårer och delande bonden men det funkar värkligne inte för oss av personliga skäl. 

Är registrerade i Öbo men har ca 15 köpoäng vilken inte värkar räcka någonstans alls.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
[westerlind]
5/3/13, 6:52 PM
#1

Jag bor i Örebro och kan ge dig det här tipset: privat hyresvärd. Ring runt till ALLA och berätta hur läget är. Det FINNS lägenheter, även om man ibland måste tjata lite.

Privata hyresvärdar är tex. Asplunds, Behrns, Melins, Alvar Pettersson, Gustafssons… kolla på Internet så hittar du nog de flesta.

Studentlägenheter finns också, Universitetet här har som policy att alla ska få boende. Vet inte om det är ÖBO som ansvarar för de lägenheterna. Lägenheter som ligger i utkanten (typ Varberga) är lättare att få, billigare, men såklart längre till Universitetet.

dragonstar
5/6/13, 1:01 PM
#2

Tack så jättemycket =) 

Vet att det är bostadsgaranti me ndet kan bli delad lägenher eller studentkorridår, och det funkar tyvvär inte för mig .

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

[westerlind]
5/7/13, 12:57 PM
#3

#2 Svenska Kyrkan har också lägenheter nära universitetet kom jag på (om det är något för er). Vet inte hur de har det med kö osv.

dragonstar
5/29/13, 2:16 PM
#4

Tack de sak jag kolla!

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Upp till toppen
Annons: