Annons:
Etikett17-bostad-sökes-finnes
Läst 1174 ggr
dragonstar
1/31/13, 3:51 PM

Boende i stockholmområdet

Funderar på att studera i stochholm till höst 3 år eller mer.

HUr är det med boenden där? Finns det boenden nära som är billiga? HUr mycket kostar det med pendeln?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
Åsa S
1/31/13, 8:35 PM
#1

Är rätt svårt med boende i stockholmstrakten det är många studenter som flyttar runt i dyra andrahandskontrakt, bor hos kompisar, släktingar etc.  det är inte ovanligt med 3-4års kötid för en studentlägenhet. Och att söka som inneboende som ensam tjej är inget jag rekommenderar att du gör, är många män som brukar vara intresserade av unga kvinnliga inneboende och det är inte ovanligt de erbjuder billigare boende mot sexuella tjänster. Finns många fula typer som utnyttjar människors desperation efter en bostad.

1540kr kostar ett studentkort på SL som är på 90 dagar finns även ett 30dagars kort för studenter som kostar 560kr.

Kanske det går att hitta något billigt studentboende ifall du söker i utkanten av stockholm och inte drar dig för att pendla nån timme till skolan.

dragonstar
2/1/13, 1:08 PM
#2

Jag ka npändla i en timma inga problem det är detta med att det kostar exstra med oliak pendlarkort me nklara jag mig på pendel elelr liaknde så ka ndet funka.

Me nvad finns det fär ställen i utkanten som kan funka. Strägnäs ocg mariefred är kört, håller koll där men det är dyrt och svårt med boende.

Södertälje tror jag inte heller är lätt.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Upp till toppen
Annons: