Annons:
Etikett20-om-sajten
Läst 2903 ggr
Sehvrin
12/14/11, 8:54 PM

Ny kategori: "Lov och andra ledigheter"

Att gå i skolan är inte bara studier; det är lov också! Skrattande Därför har vi skapat en ny kategori där man kan prata om allt som är lovrelaterat.

Ha så kul! Skrattande

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Annons:
[silkesnosen]
1/25/12, 1:36 PM
#1

Hmm lov??? På högskolan har man inte lov…

Sehvrin
1/25/12, 1:59 PM
#2

#1 Jodå, sommarlov och jullov har man ju Flört (även om dessa lov kan råka bli pluggperioder om man råkar ha för många omtentor…)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

[silkesnosen]
1/25/12, 2:05 PM
#3

Nej, inget jullov, på min skola har vi massor av inlämningar o mkt stor tenta efter "jullov", eget arbete, men fullt upp o på sommaren behöver du ju jobba ju.

Har i princip aldrig ngt jag gör om, utan är det ordinarie.

Sehvrin
1/25/12, 2:15 PM
#4

Okej. På Linköpings universitet har vi i alla fall haft lov både under jul och sommar (även om man jobbar så är det ju ledighet från pluggandet). Vilken skola läser du på?

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

[silkesnosen]
1/25/12, 2:17 PM
#5

Borås, pedagogik

[Moa-]
3/6/12, 4:48 PM
#6

Sehvrin; vad läser du till? Jag har inte heller något juluppehåll under mina universitetsstudier, känner ingen som har det som läser på universitet/högskola…

Annons:
Sehvrin
3/7/12, 8:01 PM
#7

#6 Jag läste till biolog på Linköpings universitet (blev klar förra sommaren). Under de sex åren som jag pluggade där var det alltid juluppehåll+omtenta-p från ca 22 december till ca 15 januari.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

[Moa-]
3/7/12, 8:10 PM
#8

Okej, vad bra! Jag läser HT fram till ungefär 20/1 och påbörjar VT direkt efter…

Frida
3/8/12, 2:04 PM
#9

Chalmers har jul- och sommarlov såväl som påsklov. Med efterföljande omtentavecka kan det förstås bli ickelov en eller annan gång. Fast å andra sidan läser vi 15 hp (ibland mer, ibland mindre) på åtta veckor istället för de tio som är brukligt.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

morrigan
1/26/13, 10:37 PM
#10

ingen kategori "komvux"?

Sehvrin
1/26/13, 11:56 PM
#11

#10 Komvux är ju en eftergymnasial utbildning, så de inläggen kan läggas i den kategorin.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

[Moa-]
1/27/13, 12:09 AM
#12

Sehvrin; nej, det är det inte, eftergymnasial utbildning fordrar gymnasiekompetens, det gör ej komvux. Komvux går att läsa från grundskolenivå och upp till gymnasienivå, därefter får du vända dig till andra alternativ. Så komvux är med andra ord raka motsatsen till en eftergymnasial utbildning.

Sehvrin
1/27/13, 10:08 AM
#13

Ok, tänkte mer på att den är efter gymnasiet. Men anser ni medlemmar att det behövs en egen kategori för komvux så ska vi givetvis överväga det. Jag ska prata med sajtvärden.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Annons:
[Moa-]
1/27/13, 11:13 AM
#14

Sehvrin; nej, många av de som läser på komvux har inte läst gymnasiet, däremot är de äldre rent åldersmässigt än gymnasiestudenter (finns ett fåtal undantag även till detta). Du kan som sagt läsa in grundskolekompetensen på komvux.

Personligen är det inget jag saknar, men det låter som om vissa på forumet studerar där så då är det rimligt att det finns som kategori. =)

Sehvrin
1/27/13, 9:19 PM
#15

#10 Jag har diskuterat saken med sajtvärden och nu finns det en kategori för komvux. Hoppas det blir bra Glad

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Upp till toppen
Annons: