Annons:
Etikett08-studera-med-handikapp
Läst 2443 ggr
MariaJosina
9/22/11, 3:09 PM

Skolan äter upp mig!

Jag har ADHD och deppresion, jag kan verkligen einte gå till skolan! Jag har ingen lust och ingen ork! Jag mår verkligen dåligt av att hela mitt liv kretsar runt att jag måste klara skolan och att måste till skolan, jag vet att efter skolan så måste jag jobba eller plugga vidare och det finns adrig något slut!! När jag går i skolan så handlar allt jag gör om skolan, när jag kommer hem , göra läxorna, vila mycket, sova i tid, gå upp i tid.. Jag känner att skolan äter upp mig! Jag har mycket problem med det sociala och mina föräldrar VÄGRAR se hemundervisning som ett alternativ men jag vet inte hur annars jag ska göra. Jag klarar inte av att gå 5 dagar i skolan varje vecka varje måna varje år ! Snälla, snälla, snälla hjäp mig någon!!!

Annons:
[Lava&Zorro]
9/22/11, 3:11 PM
#1

Får du medicin? Eller stöd ifrån skolan?

Kan du/dina föräldrar fråga skolan om extra stöd? En person som hjälper dig på lektionerna? Kompiarna, hjälper dom dig?

MariaJosina
9/22/11, 3:15 PM
#2

mamma och pappa jobbar med att få min skolgång att fungera så jag känner att allt jag gör är för att dom inte ska bli besvikna på mig, Jag äter Concerta vilken är den som funkar bäst. Den nya skollagen gör att jag inte får den hjälp jag behöver för skolan KAN inte ge mig något stöd..

[Lava&Zorro]
9/22/11, 3:19 PM
#3

Tycker du att medicinen funkar?

Jag har själv ätit den då jag fick diagnosen ADD med koncentration svårigheter, och Concerta hjälpte mig otroligt mycket även fast jag fick kämpa.

Känner du att du har för hög press på dig själv?

Prata med dina föräldrar och säg att du inte orkar med press och att du gör så gott du kan!

Man får itne pressa sig med skolan (erfarenhet själv) då blir det för mycket och som du säger känns som om skolan äter upp en.

Du skulle behöva avlastning, har du vänner som kan hjälpa dig med läxor?

MariaJosina
9/22/11, 3:27 PM
#4

jag har inte så mycket vänner för jag klarar inte av pressen med sociala relationer. Jag tycker verkligen att Concertan hjälpt men inte helt, det går ändå inte..

[Lava&Zorro]
9/22/11, 3:39 PM
#5

Hmm, jobbigt för dig :/ Jag är ingen expert, hoppas någon annan läser och kan hjälpa dig bättre än mig.

Hur stor dos tar du?

Lojs
9/29/11, 7:27 AM
#6

Har du inget annat vid sidan av skolan? Jag tycker det är skönt att ha ett annat perspektiv av sitt liv som man kan fokusera på när skolan är jobbig.

När jag var yngre så var jag mobbad i skolan, så det var inte direkt roligt att gå dit, men jag höll på med hundar och agility på fritiden vilket var min tillflykt. När skolan var skit så kunde jag ändå träna ett härligt pass med hundarna och känna att just där och då var inte livet så illa ändå.
Även jag har en del sociala problem och det var skönt med hunderiet, man hade sina kompisar där, men det blir utan press på ett annat sätt, för man ses bara på klubbens träningar, kommer man inte så gör det inget, det är bara positivt för de andra när man gör det.
Vad jag har förstått så är dessutom just fysiska aktiviteter bra mot depression, för att få lättare att fokusera sig och för allmänt välmående.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Annons:
MariaJosina
10/4/11, 9:38 PM
#7

jag har börjat pyssla en massor, jag snickrar, målar, bakar, m.m och det har gjort livet lite lättare faktiskt:)

Lojs
10/4/11, 9:50 PM
#8

#7 Vad kul att du hittat något som hjälper en smula! =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Upp till toppen
Annons: