Annons:
Etikett10-litteratur
Läst 4420 ggr
[westerlind]
4/5/11, 1:59 PM

Aldrig mer begagnat

Jag är så himla arg och ledsen. Hittade en bok billigt och begagnad som jag behövde på kurslitteratur.se, eftersom den utgåvan inte finns att köpa längre. Mailar med killen, betalar och har nu väntat i tio dagar på att få boken hemskickad, samt skickat tre mail och frågat var boken är.. börjar tro att jag har blivit lurad. Om så är fallet blir jag sjukt besviken eftersom jag då måste hitta någon annan som har boken och få den hemskickad. Håller fortfarande tummarna för att boken ska dyka upp, men… hoppet är inte särskilt högt.

Någon som har råkat ut för samma sak?

Annons:
Chanku
4/6/11, 3:26 PM
#1

Jag är lite skeptisk till att folk ska skicka grejer till mig, så jag letar främst i närområdet :) Men jag har vänner som brukar köpa begagnat och som skickas, än så länge har det gått bra :)

Hoppas du får tag i boken!

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

[westerlind]
4/6/11, 4:53 PM
#2

# 1, Jo jag med, men nu var jag så illa tvungen. Fick ett väldigt otrevligt mail igår och idag och nu bör boken vara på väg… hoppas kan man ju alltid!

[Malin]
4/7/11, 10:54 AM
#3

Men vad tråkigt! Jag hoppas verkligen att boken kommer fram!

Jag köper till 95% mina böcker på Kurslitteratur.se och det har alltid funkat bra men man vet ju aldrig..

[westerlind]
4/7/11, 3:13 PM
#4

Ja, supertråkigt.. först skrev han att jag "skulle lugna mig annars får jag ingen bok" och när jag bad honom skicka tillbaka pengarna sa skrev han "jag har skickat boken och du ska vara glad att du får den". Riktigt otrevligt bemötande. I värsta fall får jag se det som läropengar men än har jag inte riiiktigt gett upp hoppet!

sahar08
4/7/11, 5:50 PM
#5

Det finns något som heter payson som fungerar jätte bra. Man betalar in till dom och sen väntar dom med att betala säljaren tills köparen bekräftat att varan har kommit. Både säljare o köpare måste vara medlemmar i payson o det kostar ingenting. :)

sofiek90
11/12/11, 8:42 PM
#6

#4 Har varan betalts är det ju bara att lägga den på lådan.. Inte speciellt krävande. Att hota om att inte skicka den är elakt. Klart du ska få varan! Hoppas den kommer fram och att du får den innan du basolut behöver den (tenta eller viktig inlämning eller så)

Jag har köpt beg. litteratur via internet en gång och då var bken helt ny. Jag fick ett supertrevligt bemötande och är verkligen nöjd med mitt köp. Men helst köpter jag inte via internet pga att jag blivit lurad flera gånger.

MVH

Sofie

Annons:
Upp till toppen
Annons: