Annons:
Etikett08-studera-med-handikapp
Läst 1715 ggr
Chestnut
3/21/11, 12:02 PM

När allting går fel, finns det alternativ?

Jag är ambitiös elev, alltid aktiv på lektionerna, presterar toppresultat i samtliga ämnen, får stipendier. Stora mål och planer, jag ska läsa till läkare och forska..

Eller rättare sagt, det var jag innan allting gick käpprakt åt helvete. Började egentligen för lite över ett år sedan när jag lästa ettan på NV, vi löste det då genom att jag nu går om ettan men läser inte riktigt alla kurser (läste färdigt 400 p förra läsåret och presterade MVG i alla förutom en 50 p kurs).

Tittar man tillbaka på det här läsåret så började det gå utför i september när jag blev akut opererad och därmed borta i 2-3 veckor. Sen i oktober var det en massa krångel med kroppen, återhämtade mig aldrig helt från operationen. I början av november opererades jag igen och åkte på en infektion efteråt = massor av frånvaro för jag var absolut inte i skick för något annat än sängläge.

I januari strulade det igen och nu har jag legat inlagd till och från i flera veckor. Är otroligt trött och har ingen ork alls, ska dessutom opereras igen om några veckor. = Skolan blir ännu mera lidande.

Utöver detta har jag haft gigantiska problem med att komma in i min nya klass, de är 1 år yngre och jag har inget gemensamt med någon typ.

Finns det alternativ? Vad kan jag göra för att ordna upp skolan?

Som det är nu FINNS INTE orken och energin till att ordna upp skolarbetet och det ger mig otroligt mycket ångest för jag känner inte igen mig själv längre.

Har pratat med specialpedagog och hon har mejlat lärarna om att jag kommer vara mer eller mindre konstant hemma till maj i alla fall och att det därför vore bra om de kunde mejla mig vad jag kan göra. Men vad hjälper det när jag inte orkar ta itu med uppgifterna?

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
Honestyisdead
3/21/11, 5:38 PM
#1

Jag föreslår att du har ett samtal med syon och berättar hur du känner det.

Upp till toppen
Annons: