Annons:
Etikett01-allmänt-om-studier
Läst 994 ggr
[chimpy]
10/17/17, 8:09 PM

Praktik YH - orolig

Jag har alltid fått VG men nu är första gången jag är otroligt orolig över att jag kommer få IG.

Min första handledare strulade till det ordentligt för mig. Nu är jag i ett annat landsting och gör min praktik. Det innebär långa resor och annat som påverkar min rygg riktigt illa. Jag går på starka smärtstillande för att klara av dagarna. 

Jag försökte pussla ihop tiderna med handledaren vilket slutade med att läraren drogs in i det hela. 

Jag är sjuk en gång i v, för jag klarar helt enkelt inte av så många dagar i sträck trots medicin. Jag har också otrolig ångest inför att få ett IG med tanke på hur handledaren är där, när jag pratar med personen så låter allt bra, att jag ligger bra till men sen låter handledare så tveksamt om allt också.

Läraren sa om jag har för lite timmar på LIA:n så kan det innebära att jag missar ett av kursmålen som ingår i LIA:n.

Jag tog det som att jag skulle få komma överens med handledaren om att ta ikapp just de momenten jag missat isf, då är jag inte lika orolig men är ändå jobbigt, man vill ju bara ha det avklarat.

Men så har jag hört/läst de som får göra om hela LIA:n.

I mitt landsting är handledarna alltid trevliga och förståeliga men inte i det landsting jag är i nu.

Har någon råkat ut för liknande? På YH-nivå?

Vad händer om ni är sjukskrivna 7 dagar på 7 veckor? Men sköter er när ni är där och gör allt ni ska.

Jag vet flera i min klass som varit sjuka 2-3 dagar och även 5 dagar men ändå fått VG och G.

Men jag har ju lite mindre timmar om dagarna jag är där rent allmänt med tanke på resornas längd dit (vi pratar timmars pendlande varje dag).

Annons:
Upp till toppen
Annons: