Annons:
Etikett035-komvux
Läst 753 ggr
emeliiiiieee
2017-08-14 18:22

Beslutsångest ang val

Läser första terminen på vård och omsorg via komvux. Snart börjar de bli dags att välja inriktning. Vet inte alls vad jag vill välja. Är inne på både psykiatrin och akuten. Som jag har förstått är det lika stora jobbchanser inom bägge. Vad har ni för råd och tips? Vad aka jag välja?

Annons:
OlgaMaria
2017-08-14 18:29
#1

Jag skulle nog resonera som så att jag skulle vilja vara mer säker på mitt val för att välja psykiatrin. Akuten är ju en väldigt bra grund att stå på lite oavsett vad du vill fortsätta med senare. Det är en bra erfarenhet vilken bana du än väljer senare. Psykiatrin är såklart bra om du vill jobba med det i längden, men inte jättebra val ifall du känner att det inte blir rätt för dig och sen vill göra något annat.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

emeliiiiieee
2017-08-14 18:45
#2

Har alltid varit inriktad på just akuten men nu börjar jag tvivla om jag verkligen klarar det tempot.  Har även mycket erfarenhet av just psykiatrin och skulle verkligen vilja jobba som skötare inom det. 

Men tackar för råden #1 .

OlgaMaria
2017-08-15 08:17
#3

#2 Inom psykiatrin kan man nog få ett lugnare tempo så det är inget dumt argument. Akuten är stressigt, men jag tror nog de flesta jobbar där några år och sen byter till något annat. Tror man får tänka att det är en bra erfarenhet och grund men att det är helt naturligt att söka sig vidare till ett lugnare jobb så småningom.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

emeliiiiieee
2017-08-15 12:28
#4

#3 Absolut är akuten en bra erfarenhet. Det lutar åt att jag väljer akutvård som mitt val :) Skulle jag sen vilja välja nått annat i framtiden så är det möjligt men det får jag ta då

Upp till toppen
Annons: