Annons:
Etikett03-gymnasiet
Läst 1319 ggr
tötenöten
4/11/17, 6:32 PM

1 eller 2 år på folkhögskola

Pratade lite snabbt med min SYV idag om mina ansökningar till folkhögskola. Han sade att då jag gått tre år på gymnasiet (dock bara halvtid, så 1200 poäng) så skulle det bara krävas att jag går ett år på folkhögskolan. Saknar endast samhällskunskap och naturkunskap från grundbehörigheten. Han är lite virrig så jag vill dubbelkolla detta.

Jag vill verkligen att så ska vara fallet, för jag vill kunna gå vidare till min yrkesutbildning så snabbt som möjligt!

(förövrigt skulle det uppskattas om admins gjorde en rubrikgrup för folkhögskola)

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

Annons:
sp0ngeb0b
4/13/17, 10:17 AM
#1

Nu är jag inte så insatt, men behövs det inte ett visst antal godkända poäng för att kunna söka in till eftergymnasiala utbildningar? Har du i så fall koll på hur många som krävs? Kan ju vara värt att kolla upp i alla fall 🙂

tötenöten
4/13/17, 11:16 AM
#2

Med folkhögskola är det inte poäng egentligen. Jag saknar två kurser från grundläggande högskolebehörighet och dessa hinner jag ju definitvt på ett år. :)

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

sp0ngeb0b
4/13/17, 5:15 PM
#3

Aha okej. Ja det gör du ju garanterat! De flesta läser ju mycket mer än så i gymnasiet utan problem. 🙂

Upp till toppen
Annons: