Annons:
Etikett06-tentor-prov
Läst 782 ggr
sp0ngeb0b
12/8/16, 4:55 PM

Tentaplugg

Jag är väldigt nyfiken hur andra gör, och så söker jag lite inspiration till mina egna studier 😃 När det är dags för tenta - hur gör ni med ert pluggande? Pluggar ni mycket genom hela kursen eller chillar ni fram till en vecka innan tentan? Hur lägger ni upp tentaplugget? Hur funkar det för er? Skriv gärna också vilken sorts kurser ni pluggar 🙂

Annons:
VildaVittra
12/8/16, 5:13 PM
#1

Jag pluggar aldrig inför tentor, jag läser faktiskt väldigt lite under kursens gång. Det jag gör är att jag sätter mig längst fram (man blir inte lika lätt störd av studiekamraternas förehavanden) och lyssnar extremt uppmärksamt under föreläsningarna samt gör väldigt detaljerade anteckningar som jag renskriver samma dag. Viktigt är att fråga om det är något man inte förstår (och inte tro att man kan klura ut det sedan). Är det någon formel eller liknande som jag har svårt för att lära mig ritar jag upp den på en stor whiteboardtavla i hemmet. Där får det stå kvar tills det sitter.

Har nästan alltid nära på alla rätt på tentorna och har studerat flertalet naturvetenskapliga ämnen som biologi och geologi.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Upp till toppen
Annons: