Annons:
Etikett14-övrigt-skolrelaterat
Läst 1069 ggr
tlover
10/24/16, 9:10 PM

Studier och sjukdom/stress

Finns det något sätt att minska på stressen vid heltidsstudier utan att minska på inkomsten/CSN? (minskad inkomst skulle innebära större stress).

Jag vet att det för mig finns vissa alternativ men jag har ett funktionshinder/diagnos så reglerna är annorlunda för mig än för någon som inte har funktionshinder men detta gäller min man (som inte har funktionshinder)

Jag tänker själv att han skulle behöva gå ner i tid men varken han eller jag vill bo här nere längre tid än nödvändigt och hans högskola går mest ut på timmar man är där inte prov.

Alla möjliga idéer tack, han mediterar redan dagligen, försöker att slappna av då han känner sig spänd och ligger på spikmatta men det kan ju vara något han har missat

l'm back

Annons:
Thotis90
11/4/16, 9:13 AM
#1

Rutiner och planering. Jag har inte studerat på högskola/universitet, men på gymnasiet hade jag enorm prestationsångest och det som hjälpte mig var att göra upp en plan dag för dag, vecka för vecka. På så sätt fick jag struktur på mina studier och det hjälpte min ångest.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Upp till toppen
Annons: