Annons:
Etikett05-studieteknik
Läst 952 ggr
Fridaaaa
7/10/16, 7:43 PM

Har smått panik - tips?

Har flera uppgifter som ska in den 15/8. Uppgifter jag inte klarat under terminens gång som jag tycker är svåra.  Men hur mycket jag än sitter med det, så får jag inte ihop det :/ Grejen är att jag läst detta på distans = inte tillgång fysiskt till lärare eller studiekamrater. Vissa har försökt förklara över nätet men inte det enklaste :( 

Och sommarjobbet börjar på tisdag, så har panik hur jag ska greja det med studierna och sommarjobbet. 

Någon som har studietips hur jag ska få ihop det hela? Och framförallt orka med allting :/ 

Detta är Pedagogik A. Plus en uppgift från en annan kurs, som jag läste förra året. Den har inte kommit in än just pga att jag har supersvårt att klara den och ens få ihop det :( (ja jag har skickat till läraren kring det men hon sa att jag ska göra så gott jag kan)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
RödPanda
7/13/16, 10:06 AM
#1

Jag skulle välja att börja med en uppgift. Inte alla på en gång. Den som känns lättast skulle jag välja. Och sen fråga, försöka, "skissa" text eller vad det nu är för uppgift, kanske skicka in fast det inte känns klart för att förhoppningsvis få respons. Jag vet att jag behöver plugga i ganska korta pass, ungefär en kvart åt gången, men det är ju olika hur länge man klarar att koncentrera sig och vara effektiv. Det känns lättare att börja och hinna med när det bara är en kvart (även om det oftast blir flera kvartar på en kväll) Men lycka till :) Det behöver inte bli perfekt…

Fridaaaa
7/13/16, 2:25 PM
#2

#1 Jag måste skicka in detta färdigt dock.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

RödPanda
7/13/16, 3:50 PM
#3

Okej, skicka in det färdigt då :) Det jag ville få fram var att uppgiften behöver inte göras från början till slut helt färdig och perfekt. Ofta går det att börja i grova drag och göra klart eftersom.

Fridaaaa
7/13/16, 4:04 PM
#4

#3 Ja jag ska göra om några och någon helt från start. 
Men käner mig extremt stressad :/ Och hur man ska orka!
Har gjort lite redan nu måndag och tisdag i alla fall, få fortsätta imorgon och köra helger mer

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: